söndag 16 februari 2014

Jag checkade in på Pensionat Björnås




........för snart två månader sen och ska stanna i ytterligare två månader. Som pensionär så har man möjlighet att ta långsemester. Min familj ska åka till Dallas, men jag får inte följa med. Det gör ingenting, för det vill jag inte heller. Jag har flugit en gång och det var inget speciellt kul. Jag fick sitta i en väska på golvet vid mattes fötter nästan hela tiden.


Då är det bättre att semestra på Björnås. För att göra mig riktigt hemmastadd så har jag testat olika ställen att vila på. Här finns bl.a. en mjuk ryamatta som jag gillar. Den är placerad i ett rum som man måste gå igenom för att komma till köket. Så fort någon försöker smyga förbi mig, så vaknar jag.



Jag sätter mig upp och vrider lite gulligt på huvudet medan jag tittar med bedjande ögon. Finns inte en människa som kan motstå den blicken!!!!!


I min extramattes datarum står en bäddsoffa som jag tycker liknar en koja. 


Jag kröp in i den och undersökte den mer noggrant. Den är lagom stor för mig och när jag vill vara lite för mig själv gömmer jag mig där. 

På natten ligger jag på en filt bredvid extramattes säng. Jag brukar vakna halv åtta och då ställer jag mig på två tassar och blåser henne i örat. Hon är ganska lättväckt och inte alls morgonsur. Jag trivs jättebra och planerar att boka in mig här fler gånger.

22 kommentarer:

  1. :) tror jag det, där mår du ju som en prins :)
    Sv: jo, J är väldigt sportintresserad :) på gott och ont om man säger så
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att han trivs här. Lite enklare när vi ska passa honom en längre tid.

      Radera
  2. Vad gulligt du har skrivit om hunden och så fina foton.
    Jag beställde mitt dockmaterial när tidningen var ny. 19 år sen.
    Skulle nog sytt den då, nu får jag tänka till både en och två gånger för att fixa vissa moment. Fötterna blev sisådär, så klart att jag hade tänkt fel. Benen är klara och stoppade, Jag fotar för att se hur jag gör.
    Jag tycker du ska testa att sy dockan.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska försöka mig på dockan en gång. Kan kanske få lite tips av dig när du gjort klart.

      Radera
  3. Santos har det nog förnämligt på sitt pensionat. Just det där då de lägger huvudet på sned och tittar gulligt. Då har jag också förståelse för att man skaffar hund.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är svårt att inte bli helt bortkollrad av dunbollarna.

      Radera
  4. Förstår att du trivs där på Pensionat Björnås det hade vi med gjort......Ja det är släkten som är på besök! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle kanske öppna ett Bloggpensionat?

      Radera
  5. Tror att om Santos ska sätta betyg på Pensionat Björnås, så blir det fem hundben av fem möjliga!

    SvaraRadera
  6. Usch jag lider redan med dig för att han ska åka hem så småningom...Jag har haft min lilla Bella heldagar nu ett par veckor och det blev otroligt tomt när hon inte kom i Fredags:(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer att bli jobbigt. Det känns lite som om Santos är min hund.

      Radera
  7. Han har nog hittat det bästa pensionatet :) Svårt ja nästan omöjligt att motstå ett par bedjande hundögon ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns skönt att han trivs här. Hade varit synd om honom annars. Man faller pladask för den blickan.

      Radera
  8. Så bedårande rar. Jag blir avundsjuk på extramatten

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner mig verkligen lyckligt lottad att jag får passa honom så här lång tid.

      Radera
  9. Jag vill också gärna vara extra-matte åt sötnosen Santos, jag förstår hur mysigt ni har det.
    Hmm bedjande ögon . . . . Santos vet hur han ska charma . . . . .

    Sitta i ett flygplan kan nog inte vara så kul för en liten vovve, nä då är det bäst med extramatte.
    Ha det så gott, puss på nos och kram/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han kan konsten att linda oss runt inte lillfingret, men ena tassen. Men han är väldigt snäll och lättskött så det är inga problem.

      Radera
  10. Ett finfint pensionat, eftersom man kan välja rum och platser att ligga på :-) och väldigt söta bilder förstås.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara VIP-gästerna som får välja själv.

      Radera
  11. Verkar som ett väldigt familjärt och djurvänligt pensionat. Santos kanske aldrig vill komma tillbaka till matte och husse.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror nog att Borta bra men hemma bäst stämmer in bra här.

      Radera