söndag 11 juli 2010

AC/TJ



Efter den här tråkiga vintern och obefintliga våren lovade jag att ALDRIG någonsin klaga på att det blev för varmt. Jag tar tillbaka det löftet nu. Jag måste få gnälla lite. Det hör liksom till. Jag gillar inte att bada i pooler så det är inget alternativ. Då är det bättre att åka till havet. Farhult gillar jag. Där är ingen trängsel, man har möjlighet att få skugga om man vill det och vattnet är klart. Det bästa är när jag kan sätta mig i bilen och trycka in AC-knappen. HÄRLIGT!!!!! Men jag kan ju inte köra runt med bilen hela dagen. Tyvärr har vi ingen luftkonditionering i huset utan får hålla oss till vanliga bordsfläktar. Det fungerar hyfsat. Den bästa platsen i huset är källaren. Svalt och skönt! Lyckligtvis har jag mina hobbyrum där nere så jag kan hålla mig sysselsatt många timmar. Då brukar jag sätta på CD-spelaren och lyssna på min favoritmusik.

En artist som jag gillat ända sen jag var ung är Tom Jones. Inte för hans utseende utan för att han har en otroligt bra röst. Idag ser han ut som vilken annan 70-årig man som helst: gråhårig (det kan man ju dölja med färg) och med hängande ögonlock. Jag gillar hans självironi. Så skönt med folk som inte tar sig själv på så blodigt allvar. Jag har faktiskt sett honom i verkligheten när han uppträdde i San Diego. Peter, min son, bodde där eftersom han skulle jobba i USA ett år, var det tänkt. Ulrika och jag passade på att snabbt åka över så länge vi hade nånstans att bo gratis. Med facit i hand behövde vi inte ha haft så bråttom. Idag 10 år senare bor Peter fortfarande kvar i USA.

Det var en stor marknad vid kapplöpningsbanan i San Diego och min stora idol skulle komma dit. Vilken tur! Han var över 1 timme försenad, men publiken satt snällt kvar. En bit från oss satt en ung tjej. Satt är kanske för mycket sagt. Hon hoppade och studsade och var inte kontaktbar. Att man kan bli så förhäxad av en man som nästan kan vara ens morfar övergår mitt förstånd. En del av "damerna" som satt längst fram slängde upp trosor på scenen. Jisses! Men man får inte hänga upp sig på allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar