onsdag 25 april 2012

Dubbeltrött


Igår hade vi en riktigt solig och fin dag, och även om jag kände mig lite hängig, så var humöret ändå inte i botten. Men så besviken jag blev i morse när jag tittade ut genom fönstret! Gårdagens solsken var utbytt mot grå himmel och ett evinnerligt strilande regn. Visserligen ett mycket fint duggregn, men slutresultatet blir ju ändå det samma, nämligen VÅTT. Nu har jag två alternativ att välja på. Antingen drar jag ner nåt över ögonen så jag slipper se eländet, eller också försöker jag inbilla mig att det är vårregn. Då kanske det känns lite lättare....eller?

16 kommentarer:

  1. Det där med inbillning låter bra!:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Så klart du ska låtsas. Med tanke på vädret som varit sista månaden så får vi nog alla göra det. Blir det inte en fin sommar tycker jag att vi alla ska gå ihop och göra en skrivelse till vädergudarna
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  3. HA HA
    Ursäkta att jag skrattar. Men det gråa väder vi hade igår är utbytt mot solsken.
    Någon tyckte väl att det var dags att vi bytte väder

    mvh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är i varje fall inte jag som är den där Någon.

      Radera
    2. Det var väl Robert Lind i Kramfors
      (R.L. förekommer i en sketch med Hasse&Tage)

      I alla fall hos mig finns det ofta något att slänga, dock inte min box från Svenska Ord
      Ja, jag är svamlig idag, beror på för lite kaffe
      mvh

      Radera
  4. Gunnel, visserligen är jag ibland dement
    Och städa gör jag aldrig så noga. Dessutom skulle det aldrig falla mig in att städa bort kaffet, det är viktigt för min överlevnad

    SvaraRadera
  5. Tack för Dina rader hos mig. Kollade Du Lejonet.Jag är född med solen i lejonets tecken. Tror det är därifrån jag får min styrka att ta mig ur alla dessa tragiska och hemska upplevelserna.

    Nu regnar det lite, ja vi säger vår-regn då grönskar det snart ordentligt.

    Nu höll det på att försvinna allt jag skrivit.Den blå linjen dök upp.Ibland har jag tänkt, att det kanske var lika bra ingen fick läsa det.

    Kram Mi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blogger lever sitt eget liv ibland har jag märkt.

      Radera
  6. Dra för persiennerna och om det behövs sätt öronproppar så kan du njuta av en inne dag ;) :)

    SvaraRadera
  7. Det är vårregn..
    Igår vräkte det ner här hos mig idag har regnet dragit vidare..
    Men den grå himmlen glömdes kvar för det ser lika trist ut idag..
    Håll tummarna att helgen blir bra för jag ska till Kungsträdgården och fota körsbärsträden dom bör vara helt utslagna till helgen...
    Stor kram Night Lady

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas på en fin Valborgsmässhelg.

      Radera
  8. Här var det blåsigt och regnigt och ruskväder igår, men idag har den goa solen tittat fram igen
    Ja, tänker man att det är vårregn så känns det nog lite bättre ;-)
    och vår är det i alla fall hur än vädret är...eller Aprilvädret luras...
    kram

    SvaraRadera