tisdag 29 juni 2010

Jag blir tokig



.....på alla dessa koder och lösenord. Igår fick jag ett nytt kort från Shell eftersom det närmade sig utgångsdatum på mitt gamla kort. Jag blev anmodad att klippa sönder det gamla och börja använda det här nya i stället. Koden på mitt gamla kort har jag aldrig lyckats lära mig, för jag tyckte siffrorna hade inget sammanhang över huvud taget. Det har ändå funkat bra eftersom jag visat mitt körkort som extra koll av signaturen. Men idag var det totalstopp. Tjejen i kassan försökte åtskilliga gånger. Hon berättade att alla nya kort hade strulat idag, och det var antagligen så att man måste ha kod till sitt kort. Mitt gamla kort hade jag naturligtvis inte med mig, så jag fick betala med mitt Visakort. Mycket irriterande!

Nu gäller det bara att plugga in ännu en kod. Det är ju inte så lyckat att ha en sifferkombination i plånboken, även om det inte står direkt vilket kort det passar till. Hemma har jag en anteckningsbok där jag skriver upp alla användarnamn och lösenord som jag måste använda på datorn. Det är helt omöjligt att komma ihåg annars. 

Min förhoppning är att någon inom det snaraste ska komma på en lösning på det här problemet. Man kunde kanske ha ett chip inopererat i armen som de bara scannade av i kassan? Jag går med på vad som helst bara jag slipper plugga in fler sifferkoder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar