tisdag 22 februari 2022

Selfie nr.8

 Dags för den åttonde beskrivningen av hur jag är. Denna gången har Klimakteriehäxan verkligen fått mig att tänka till. Jag fick ändra åtskilliga gånger på det jag skrev innan det flöt på med sista och första bokstaven så det stämde. Men det är det som är så kul. Jag kom på många saker om mig själv som jag nästan glömt bort.

Min bästa sida: Omtänksam. Det kan låta lite skrytsamt, men jag har faktiskt fått höra det från flera håll och alla kan väl inte ljuga?


Livekonsert: Mora Träsk. Det var ingen megastor konsert, men det var en riktigt levande konsert. Hela publiken, både barn och vuxna, var med på noterna och gjorde rörelser och sjöng med. 

I kylen: Keso. Det är inte en burk som vi slåss om här hemma. Det är enbart jag som gillar det.

Choklad: Oreochoklad. Marabou har otroligt många nya goda smaker, och egentligen gillar jag pistachio bäst, men då hade jag fått skriva ordet baklänges för att det skulle passa in här.

Film: Djävulen bär Prada. Det är en film som jag sett många gånger....inte så mycket för handligen kanske, men det visas så mycket tjusiga kläder. Huvudrollsinnehavare är Meryl Streep och Anne Hathaway.

Vill besöka igen: Ales stenar. Ett utflyktsmål som har allt. Man får motion på vägen upp och priset för mödan är synen av alla de stora stenarna. När man kommer ner igen smakar det gott med nyrökt fisk från bodarna.

Vanlig present: Rosenbukett.



Tidsfördriv:TV. Enda gångerna jag är helt fokuserad på programmen är nog när det visas en deckare eller en bra film. Annars går det perfekt att kombinera TV-tittandet med att sticka eller virka. 

Bok jag rekommenderar: Vildmark av Dick Francis. Det är en deckare.

Blomma: Krysantemum.

Material: Modal. Det är ett tyg som tillverkas av bokträ.

Så lär jag mig nya saker: Läsa, lyssna och leta. 

33 kommentarer:

  1. Bra gjort! Nu har du fått ihop ännu en selfie som är intressant och visar lite av vem du är! Verkar knepigt att få sista och första bokstaven att stämma.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir lite pusslande men det är jättekul.

      Radera
  2. Väldigt trevliga svar. Kan skriva under på många av dem. Boken känner jag inte till, men tackar för tips. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar deckare och testar de flesta författare.

      Radera
  3. Så trevligt att läsa dina svar på den här utmaningen. Djävulen bär Prada är en film som jag också sett flera gånger. Maryl Streep är verkligen magnifik i den rollen.
    Jag upptäckte att det går jättebra att se på tv och pussla också.
    Ha en fin tisdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag aldrig försökt mig på att lägga pussel framför TV:n. Det måste jag testa.

      Radera
  4. Så trevligt att läsa dina svar! Jag tror inte att du skryter utan något säger mig att du är väldigt omtänksam.

    Ales stenar är alltid värt ett besök. En gång var vi där när jag var höggravid och jag trodde nästan att förlossningen skulle starta när jag kommit upp :D Själv gör jag ofta annat när jag slötittar på TV. Att pussla går alldeles utmärkt så där håller jag med Ingrid.

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är rejält jobbigt att ta sig upp till Ales stenar. Jag beundrar dig att du orkade i det tillståndet.

      Radera
  5. Det var många svar som även passade mig! Jag kunde också skrivit TV men skrev Tidning.
    Ale stenar och den rökta fisken, det var en fin utflykt, tyckte jag.
    Modal, det har jag haft i något plagg, längesen nu.
    Djävulen bär Prada, den var SÅ bra1
    Trevlig tisdag, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var mycket som stämde in på oss två. Det märkte jag med när jag låste ditt inlägg.

      Radera
  6. Det där fixade du ju galant =) Mmm choklad allra bäst är helnöt, men jag fick göra som du tänka om och anpassa svaret lite grann. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helnöt har jag lite svårt för. Det fastnar alltid i tänderna, men ibland får man offra sig för det är ju så gott.

      Radera
  7. Jag har också sett Djävulen bär prada flera gånger, en trevlig film.
    Vissa filmer kan man titta på många gånger.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stämmer! En del filmer tröttnar man aldrig på.

      Radera
  8. Mora Träsk var verkligen något som gick hem både hos barn och vuxna när man jobbade på "dagis". Alla blev glada och uppspelta!
    Jag är väl lite manlig, för jag kan inte göra två saker samtidigt. Men jag kan ju inte varken sticka eller virka heller. Vilken tur!
    Men chokladen ställer jag upp på! Vilken sort som helst!
    Ha en bra vecka! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mora Träsk kunde konsten att engagera alla. Choklad är det ingen som behöver truga mig att äta.

      Radera
  9. Tjusiga kläder ÄR roligt! Och Mora Träsk gick vi och lyssnade på när ungarna var i den åldern. Men jag kan omöjligen handarbeta framför tv:n!
    Tack för att du bjuder på en selfie!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det inget invecklat mönster på handarbetet så tycker jag det är ok.

      Radera
  10. Visst är det roligt med dessa ordselfies där ma får tänka till lite extra för att få ihop det hela på slutet. Fint att läsa dina svar. Kände igen mig i en hel del av dina svar.Mora Träsk vet jag att döttrarna och jag tittade på när de var på TV och vi hade skivor med dem. Men ingen konsert.
    Tack för boktips, ingen bok jag läst. Finns nu på på boklistan. Djävulen bär Prada har har jag sett och med stor behållning. Gillar både M.S och A.H.
    Läsa, lyssna och lära - ja, visst är det bra.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar med båda skådespelerskorna och de har gjort många fler bra filmer. AH spelade ju mot Robert de Niro i Praktikanten och den är jättebra.

      Radera
  11. Här lärde jag mig nåt nytt igen - Modal. Har aldrig hört talas om det materialet. Kul om din omgivning tycker att du är omtänksam. En jättefin komplimang!
    Sedan verkar både du och jag älska deckare. Väntar på Shetland. Jag kan ju varken sticka eller virka, men jag kan läsa bloggar och böcker framför tvn som egentligen bra är på för deckare, sportprogram och nyheter. Å det är nyhetssändningarna som får mig att byta till datorn/böcker ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Deckare är det jag helst läser och även ser på TV. Då blir det inget handarbetande...bara i pauserna.

      Radera
  12. Jag har inte hört talas om tyget modal,ska googla på det!
    Choklad har gett mig en stor ruta :-)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns en uppsjö av tyger och det är inte lätt att ha koll på alla.

      Radera
  13. Vilket spännande material du bjuder på, här behöver googlas! Deckare läser jag inte men gillar tv-serier. Keso-ätandet går i perioder, nu har jag precis startat en keso-period då jag gärna tar det till lunch med finncrisp och gurka till! Har du testat? Jag har inte varit vid Ales stenar, få se om jag får en ny chans. Jag har helt slutat titta på linjärteve. Det har gått så långt att jag inte ens kollar tablån längre. Ja förutom när det är OS eller andra spännande sporttävlingar förstås...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hartestat finn crisp till Keso och det är riktigt gott. I motsats till dig så tittar jag aldrig på TV när det visas sport.

      Radera
  14. Som alltid lärorikt att läsa ditt inlägg - modal, ett för mig nytt ord!
    Ales stenar - en upplevelse - och Mora träsk ... gillades skarpt då det begav sig!
    Ha en fin onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ales stenar hoppas jag kunna besöka någon gång igen.

      Radera
  15. Roligt inlägg och så bra svar på allt..det var verkligen roligt att få läsa.. tummen upp.. ha en riktigt fin fortsättning på veckan nu kram Nicki

    SvaraRadera
  16. Heisann Gunnel, det å strikke og se/høre på TV er ganske greit. "Så" serien Lykkeland på streaming (fabelaktig god om starten på norsk oljeeventyr) mens jeg strikker lopapeysa-genser av restegarn. Har ermene å strikke ferdig! Har også sett Djävulen bär Prada på kino i sin tid. Meryl Streep er en flott skuespiller. Ha en fin dag ;:OD)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sticka kan man göra nästan var som helst. en utmärkt hobby.

      Radera
  17. Ale stenar har jag besökt flera gånger och skulle inte ha något emot att besöka igen. Det mest fascinerande svaret var Modal ... ett tyg som tillverkas av bokträ. Wow!
    Som vanligt roligt att läsa dina svar!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Detta är en kul utmaning, för man får läsa så mycket nytt och veta lite udda saker.

      Radera