fredag 4 oktober 2019

En högtflygande fredag

Idag åker jag till Luxemburg för att träffa dotter med familj. Jag har två gratisresor per år, och de måste jag givetvis utnyttja. Zoes födelsedag i februari missar jag aldrig och sen brukar det bli en tur på hösten med.


Det är mer än två veckor sedan som jag packade resväskan. Det är alltid bra att vara ute i god tid, men så här tidig har jag aldrig varit förut. Anledningen är att jag rensat bort lite grejer i mitt pysselrum.  Jag flyttade ett stort skåp närmre pysselborden och fyllde det med olika saker. Nu blir det mer överskådligt för barnbarnen när de vill plocka fram något.


De får givetvis även ta utav mina saker i affärsdisken. Det är ju meningen att allt ska användas och inte bara ligga och värma lådorna.


Katarina har fixat ett hobbyrum till Zoe och sig själv och det var faktiskt hon som föreslog att jag kunde ta med lite pysselgrejer när jag åkte. Det nappade jag på med en gång. Jag plockade upp min största resväska från klädkammaren och ställde den i TV-rummet. Sen var det bara till att lasta ner allt jag ville bli av med. Jag vet att Zoe kommer att bli överlycklig när hon öppnar min väska. Själv har jag fått mycket bättre plats och bättre överblick på mina grejer så vi blir nöjda båda två.

Jag får checka in en väska på 23kg. När jag vägde den visade vågen 20,1kg. Det går inte att trycka in mycket mer där nu. Förhoppningsvis ska min necessär rymmas i den men jag tror det blir bäst att jag packar ner lite kläder i mitt handbagage. Det behövs tack och lov inte så mycket ombyte för en helg och handbagaget brukar aldrig vägas.

Jag startar min resa från Åstorp kl 11 idag. Då får jag skjuts in till Helsingborg där jag tar färjan över till Helsingör. Det brukar passa så bra att jag kan kliva på tåget direkt och åka vidare till Kastrup. Där blir det lite väntetid innan incheckningsdisken öppnar. Flyget startar 15.10  och jag landar i Luxemburg kl. 17.00. Där väntar Katarina och sen åker vi direkt till fritids för att hämta Zoe och krama om henne. Resans huvudsakliga syfte.

19 kommentarer:

  1. Tänk så glad Zoe ska bli. Dubbelglad skulle jag kunna skriva. Då önskar jag dig en trevlig flygresa. Hoppas allt flyter på med tiderna.
    Helgkram Bosse

    SvaraRadera
  2. Oj, så härligt för Zòe! Vilken glädje det måste bli när du kommer med kappsäcken fylld av pyssel av olika slag. Jag vet hur gärna Wilhelm vill vara i min ateljé,som jag kallar den, lagerlokal är säkert ett mera sant ord men oj, så han gå på med ögonen lysande. Också han får använda det han vill använda och också ta med sig hem. Saker ska användas.
    Jag önskar dig den bästa tänkbara resan till dina kära i Luxemburg, sköna dagar medan du är där och så en fin hemresa så småningom. Ha det innerligen bra Gunnel!

    SvaraRadera
  3. Härligt! Önskar dig en fin resa och trevliga dagar tillsammans med familjen i Luxemburg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så härligt det låter! Gissar att Zoe blir jätteglad. Ha en fin resa.

    SvaraRadera
  5. Lycka till på resan!!
    Svar..Klart att vi har muskelkraft .Tänk på alla matkassar ,barn m m som vi har burit!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Otroligt vad mycket pyssel du har! Men så fint att flyga ner pyssel till barnbarnet! Saker ska användas, det gör du alldeles rätt i.
    Trevlig resa och helg! Kram

    SvaraRadera
  7. Åh, så härligt!
    Då önskar jag dig en riktigt fin resa. Tänk så glad lilla Zoé måste vara nu.
    Varm kram!
    Ingrid

    SvaraRadera
  8. Vilket underbart pysselrum du har!
    Så härligt att få träffa barn och barnbarn så jag önskar dig en finfin resa.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Så mysigt! Ha en trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  10. Resan till Luxemburg är redan avklarad så jag hoppas och tror att du har haft en riktigt mysig kväll tillsammans med dina kära. Dessutom lägger jag till att jag önskar er en finfin helg innan det är dags för dig att återvända hem till Skåne igen!

    SvaraRadera
  11. Nu är du på plats i Luxemburg och har kramat om dina nära och kära. Önskar dig en härlig go´helg och sedan välkommen hem till Skåneland!
    Kram från norr!

    SvaraRadera