måndag 23 april 2018

Nu är allt nästan som vanligt igen


I fredags kom Göran hem efter 2 veckor på sjukhuset. Det var en helt perfekt dag med solsken och vi firade med att sitta på altanen och fika. Hur bra vården än är och hur vänlig och rar personalen än är på avdelningen, så är ändå hemma bäst.

Nu gäller det att komma in i vardagslunken igen och få in alla nya rutiner så allt bara flyter på. Jag tycker faktiskt att vi redan har lyckats bra med det. Vi har redan börjat planera gemensamma projekt och den listan tycks aldrig ta slut. Det kommer hela tiden till nya, men det är det som är tjusningen med det hela. Tillvaron får inte bli för inrutad.

Först och främst måste jag börja med att plocka bort allt påskpynt. Det blev en väldig röra när Göran åkte iväg till sjukhuset och barnen med familjer begav sig iväg hem till sitt. Jag har inte gjort mycket de timmar jag varit hemma utan då har jag mest suttit i en stol och bara slöat. Någon energi har jag inte lyckats uppbringa. Det är nästan som om vi laddar upp varandra, för vi jobbar bäst när vi är hemma båda.

Nu känner jag att både arbetslust och blogglust har kommit tillbaka och det är härligt.

21 kommentarer:

  1. Så skönt att allt verkar komma in i normala lunken igen! Du är så välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka till vardagslivet igen, både du och Göran! Det är så skönt att läsa dina rader när allt har ordnat sig på det bästa sätt. Jag har saknat dig mycket!

    SvaraRadera
  3. Vad var det som hände? Stroke, hjärtat? Är han återställd nu? Gläds med er att ni nu får möta våren och sommaren tillsammans, och det är så gulligt när du skriver att ni fungerar bäst tillsammans. Lycka till och stor kram från pörtet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt nu när det går mot vår och man kan vara ute mer.

      Radera
  4. Så skönt att Göran är hemma igen!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Nu blev jag verkligen glad Gunnel! Så skönt att ordningen är återställd och att ni nu kan återuppta det vanliga vardagslivet.
    Jag känner igen mig när du beskriver handlingsförlamningen som inträder när man blir ensam hemma ...
    ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Skönt att allt blivit till det bättre. Lycka till med vardagslunken!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så härligt att Göran är hemma igen och att ni är i full gång med att se framåt. Är man van att vara två så blir man verkligen halv när någon hamnar på sjukhus och orken blir därefter. Desto roligare att höra att ni tar nya tag nu!

    Kram och ha en härlig tisdag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det känns skönt nu när det gått tillbaka till det gamla vanliga.

      Radera
  8. Åh,så glad jag blev när jag läste att Göran kommit hem :)
    Njut av varandra och ha en härlig tisdag
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så roligt att du är på gång igen. Välkommen tillbaka, för du har varit saknad.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  10. Svar
    1. Härligt med helt vanliga dagar igen.

      Radera
  11. Skönt att Göran är hemma så allt kan bli som vanligt. Man märker ju inte hur beroende man är av varandra förrän man blir ensam av en eller annan anledning. Som hjälp med små saker i vardagen, som du berättade om.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en stor omställning när inte båda kan hjälpas åt.

      Radera