onsdag 25 april 2018

Del tre och fyra av tolv


Jag funderande och funderade förra månaden. Egentligen förstår jag inte varför jag frångick mina vanor. Jag brukar inte avlägga nyårslöften eftersom jag aldrig lyckas hålla dem. De enda gånger jag lyckats är när jag lovat att göra något kul. I fjor läste jag om någon som bestämt sig för att göra en ny sak varje månad. Jag tyckte det lät som en ypperlig idé och tänkte att det här blir ju lätt som en plätt. Att göra en ny sak varje månad som jag aldrig gjort förut måste vara det enklaste nyårslöfte jag nånsin bestämt mig för. Det var vad jag trodde. Verkligheten var något helt annat.


Meningen var inte att jag skulle fabricera några nya händelser utan det skulle bara ske helt apropå. Januari och februari var det inte så svårt, men förra månaden var om inte händelselös så i varje fall ganska vanlig. Jag gjorde massor av saker, men inga helt nya för mig. Det var mycket planerande inför påsken, och då tycker man att det kanske skulle dykt upp något ovanligt, men det gjorde det tråkigt nog inte. Jag brukar ha livlig fantasi, och jag räknade med att den skulle hjälpa mig. Tyvärr hade jag för stora förhoppningar. Det hjälpte inte ens att dra ner tänkarluvan över ögonen.

Till sist bad jag Rasmus om råd, men han tyckte också det verkade svårt. En kväll ringde han däremot och lät så nöjd. Han hade kommit på en lösning. -"Du kan skriva att för första gången kommer du inte på något nytt att göra en månad." Det stämde ju....men var det egentligen inte lite fusk? Hur som helst så fick det bli så förra månaden.


Denna månaden lyckades jag bättre. För första gången har jag kunnat fotografera alla mina fyra barnbarn på samma gång.

18 kommentarer:

  1. Ja, du Gunnel - i vår ålder är det inte lätt att helt apropå göra något man aldrig gjort förut - så du får absolut godkänt för Rasmus idé! :)
    Denna månad blev en total fullträff med alla barnbarnen på samma bild. Snyggt jobbat!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Nej, vi har antagligen gjort det mesta vid detta laget. Det var så kul att ha alla barnbarnen samlade.

      Radera
  2. Fiffigt av Rasmus att komma på att det också var en första gång, för det är det ju. Så det duger ju hur bra som helst.
    Fullträffen med alla barnbarn på samma foto blir säkert den bästa saken under hela april månad; jag kan inte tänka mig något annat. Ja, kanske för hela året.
    Härlig bukett du har!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det stämmer att inget kommer att slå den bilden.

      Radera
  3. Han är finurlig, din Rasmus. Klart att du får godkänt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det. Du är en human domare.

      Radera
  4. Det är väl att du har Rasmus!
    När du skrev om det här nyårslöftet trodde jag att du aktivt skulle dra igång med något nytt en gång i månaden. Typ åka helikopter, eller hoppa fallskäm eller dylikt.
    Ha en skön dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Fullt så våglig är jag inte.

      Radera
  5. Denna månadens bild på alla era barnbarn tycker jag får kompensera att det inte blev så mycket nytt under mars månad :D

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också det väger upp förra månadens miss.

      Radera
  6. Jag tycker också att bilden på alla barnbarnen får kompensera att det inte blev något nytt i mars. Så härligt att du kunde samla alla och njuta av dem :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var toppen att ha alla hemma samtidigt. Nu dröjer det nog ett år igen.

      Radera
  7. Haha, han är smart, Rasmus!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  8. Det var en fin samling barnbarn du har samlat i soffan! Det är sådant som kallas livets efterrätt..

    SvaraRadera