måndag 6 juli 2015

Giftdag


Kvicksilver är ett miljögift som är förbjudet i Sverige sedan 2009, men det är också namnet på den 47-åriga bröllopsdagen. Just idag firar vi den. Tänk så mycket som har hänt under de här åren. Mycket har jag glömt, men det finns alltid vissa minnen som etsar sig fast. Jag vet inte vad det är som gör det, men det tycks alltid vara mest roliga händelser som man minns. Visst dyker det upp en och annan trist historia också, men det verkar som om tiden har tagit udden av det värsta och det blir mer hanterbart. I dag blir det som en helt vanlig måndag. Vi väntar med den stora festen till nästa månad när alla våra barn med familjer samlas här. Då ska vi fira .....inte i dagarna tre kanske men en hel dag från morgon till kväll, i varje fall.

39 kommentarer:

  1. Stort grattis på bröllopsdagen!
    Och vad mycket roligt ni har nu att se fram emot när barnen med familjer kommer nästa måndag :)
    Kram och grattis igen!

    SvaraRadera
  2. Grattis på bröllopsdagen!! :)

    SvaraRadera
  3. Då grattar jag också här ifrån Skåne! Ha en riktigt fin dag!

    SvaraRadera
  4. Stort GRATTIS till giftdagen. :) Helt rätt taktik. Man ska ge det roliga störst utrymme. Det tjänar man på längden. Kram Bosse

    SvaraRadera
  5. Oj va härligt att höra !!! Blir alltid så glad när jag hör att "folk" kan hålla ihop i många år!! Jag har tre vänner av alla som fortfarande är gifta efter många år!!!! STORT grattis till er på bröllopsdagen!!! kram

    SvaraRadera
  6. Grattis till 29 år! Fast jag tycker att det är ett lite taskigt namn. Att ha något giftigt till en giftdag passar inte så bra ;)

    Då blir det kanske "bara" bubbel och Brie ikväll.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Grattis till er båda, vilken lycka att få vara så länge tillsammans,
    och få leva på trevliga minnen.
    Jag förstår hur det känns för vi kommer efter med två år, så vi firar 45 gifta år i höst.
    När vi hade 40 år så tog vi helikoptern upp på kalfjället och sov i tält och fiskade
    vandrade och bara njöt av stillheten.
    Ungarna flinde lite när dom hörde våra planer, men tji fick dom vi stack.
    Så när jag fyllde sextio fick vi nya varma sovsäckar av ungarna , då hade dom förstått att vi
    tokstollar nog skulle flyga flera gånger upp på kalfjället och njuta.
    Heja kärleken !!!

    Tjingelingen och grattis från Rantamor.

    SvaraRadera
  8. Många grattiskramar på er dag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Grattis och hoppas ni samlar på er massor av fler trevliga minnen!

    SvaraRadera
  10. GRATTIS! Det är klart att ni ska fira era 47 år som gifta! Lycka till med kommande år! :)

    SvaraRadera
  11. Grattis!! Jösses, att ha varit gifta näästan lika länge som jag levt (jag är 51).

    SvaraRadera
  12. Ett STORT VARMT GRATTIS på eran dag. Sååå kul. Härligt.

    Kramar från mig.

    SvaraRadera
  13. Vad det är fint inordnat att de dåliga minnena bleknar medan de goda minnena snarare blir belysta.
    Stort grattis på er dag!!!
    Jag tycker mig ana att ni är underbara tillsammans.
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Så bra när de fina minnena stannar kvar, att fästa fast vid det positiva. 47 år tillsammans - ett stort grattis till er! Kram!

    SvaraRadera
  15. Fyrtiosju rungande grattis och hurra! I en värld där så mycket är föränderligt och "slit-och-slängigt" blir jag bubblande glad när jag läser ditt inlägg. Hoppas du och maken hade en härligt giftdag! All lycka under alla de kommande åren!

    SvaraRadera
  16. Ett försenat Grattis! Många år och många minnen... :)

    SvaraRadera
  17. Grattis i efterskott. Jag har slitit på samma gubbe i 34 år och det är som du säger inte bara att glida fram på en räkmacka utan ibland får man kämpa. Det är nog så livet ska vara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror det skulle vara väldigt trist och enahanda om det aldrig blev några motgångar. De är ju till för att kämpa mot och övervinna. Det blir lite liv i det hela då.

      Radera