tisdag 5 juli 2011

Ny skrivbordsbild


I vintras fick vi snö så alla kunde bli nöjda. Visst var det härligt att för ovanlighetens skull slippa "Skånevinter". Men det är konstigt, för då var jag ibland lite irriterad över vädret. Mest för att det blev besvärligt att köra till jobbet vissa mornar. Fast dubbdäcken hade ju något att bita i den här vinten. Så härligt frisk luft det var varje dag. På Fritids tillbringas mycket tid ute med barnen och nu fanns det så mycket kul att göra. Även om kullen på skolgården var full med snö, så lyckades barnen genom sitt pulkaåkande slita upp den så gräset började synas. Det är ett tag sen nu. Sommaren är här...med värme och...värme. Varför blir människan aldrig nöjd? Antingen är det för kallt eller så är det för varmt. Konstigt att Sverige, som är landet Lagom, aldrig har lagom väder. Det kanske är så enkelt som att människan är programmerad till att aldrig bli nöjd. Jag hittade den här bilden som jag tog i trädgården en dag i vintras. Den ska jag ha som skrivbordsbild på min dator. Det kanske kan få mig att tänka till en stund innan jag börjar beklaga mig över att det är för varmt.


Så här ser det vanligtvis ut i trädgården under sommaren. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar