måndag 26 augusti 2019

Väder och vind


I fredagens tidning fann jag ovanstående bild. Tycker redaktionen att vi ska bygga vårt eget väder som man bygger med legobitar? Underbart! Då kan var och en själv bestämma vilken dag det ska vara sol och vilken dag det ska regna. Temperaturen kan få variera efter humöret under dagen. Åskbitarna kommer jag inte att använda, och jag gissar att många tänker likadant. Det kommer säkert att bli en stor hög med åskbitar över. Man kan kanske byta in dem mot lite fler solgula legobitar? Antagligen var detta bara en information om hur det ska bli i fortsättningen för det följde inget byggmaterial med. Kanske delas det ut senare.


Den ende meterolog som jag litat på till 100% är Papphammar. Ingen tvivlade väl på honom när han sa: "I morgon får vi väder".

24 kommentarer:

  1. Jag skulle gärna nappa på möjligheten att montera mitt eget väder men tyvärr är vi väl inte där riktigt än ;-) Papphammar ja, alltid lika underfundig och vem minns inte hans prognos :D

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det hade varit önskedrömmen att få bygga med väderlegobitar. Jag kunde ta hand om några åskbitar. Det är fascinerande om inget otäckt händer.
    Den praktiske Papphammar hade rätt till 100 %.
    Brastartpåveckankram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Du får gärna alla mina åskbitar.

      Radera
  3. Ha ha vilket väder hade det blivit då??
    Vi vill nog ha olika väder alla framför allt bönderna!
    Svar..God morgon!
    Att sätta ihop en bil från Ikea kräver STORT tålamod :-)
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kunde ha blivit varierande väder.

      Radera
  4. Det är tur att vi inte kan påverka vädret, för då hade det verkligen blivit kaos.
    Jag vill ha sol och kanske lite regn på natten. Och Stefan vill ha regn, vi har så mycket granbarkborre , och de förökar sig mest vid sol.
    Ha en fin vecka. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill också ha sol på dagen och regn på natten.

      Radera
  5. Om man inte är riktigt nöjd med sina egna bitar, så kan man säkert byta med andra när andan faller på. Så där som man gjorde som barn och glansbilder/bokmärken úngefär. Har du lite mera moln i din låda?
    Papphammar är klart säkrast att lyssna på för väder har vi alla dagar. Här har vi lätta molnslöjor på himlen, solsken och småblåsigt.
    Ha en fin måndag Gunnel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan gärna byta till mig lite moln idag, för vi ska tydligen få väldigt varmt. Med tanke på det vi ska syssla med i trädgården så är moln lite behagligare då.

      Radera
  6. Vilken kittlande tanke och vilken tur att vi inte kan montera vårt eget väder. Det är som det är och det kan vi inte råda över. Inte kortsiktigt och lokalt i alla fall.
    Just idag är mitt legobygge perfekt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade gärna satt in lite molnbitar.

      Radera
  7. Jag instämmer med föregående skribent! Det skulle bli besvärligt för både oss och moder jord om var och en skulle lägga sitt önskepussel. Dessutom - hur blir det, måntro, de dagar vi glömt att lägga pussel? :-) Undergång?

    SvaraRadera
  8. Ja tänk om man kunde montera sitt eget väder...vilken bra tanke :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Tänk vilket kaos det skulle bli om alla skulle få sitt eget väder! Det är nog tur att vi inte kan påverka det.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  10. Jag tror det är tur att vi inte kan bygga oss vårt eget väder! Det skulle säkert bara bli en massa bråk med grannen! Tanken är spännande i alla fall :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog bäst att det är som det allltid har varit.

      Radera
  11. Åhhh det skulle vara toppen sköna somriga dagar när vi vilo regn vid behov och vackra vita jular.. Kram Nicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. En vit jul hade inte varit fel. Det är många år sedan vi hade det i Skåne.

      Radera
  12. Papphammar o jag är helt överens :-)

    SvaraRadera