måndag 15 juli 2019

Glömska


Jag vet inte vad som hänt på Svensk Damtidnings redaktion. Kan det vara semesterstrul som gjort att de glömt rapportera om att vi om knappt två veckor får kungligt besök. Prinsessan Zoé av Luxemburg dyker upp med sin hovstab....mamma, pappa, favoritdockan Rosie och ett antal gosedjur. Jag får ladda frysen med rejäla glassar, förstår jag. Det ska bli så kul att få träffa henne på riktigt igen. Tyvärr kan inte Peter och hans familj åka över i år, så det blir en halverad kusinträff.


Men för Zoé har ändå alltid Rasmus varit den viktigaste. 


De har haft så skoj tillsammans ända sedan Zoé var liten bebis.


 Varje skollov har de träffats här hos oss, och ibland har de stannat här några dagar utan sina föräldrar. Det har varit intensiva dagar med mycket skratt och lek.

 Även om det är stor åldersskillnad mellan dem, lyckas de ändå hitta på något att roa sig med. 


18 kommentarer:

  1. Så slarvigt av Svensk Damtidning att inte upplysa om så viktiga saker ... kanske har prinsessan själv valt att resa inkognito denna gång?
    Förstår att du är glad över att snart få ha henne hos er igen!
    Härliga bilder!
    Hoppas du mår lite bättre nu!
    Kram
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Anki! Haha...att jag inte tänkte på det....hon ville nog åka inkognito denna gången.

      Radera
  2. Dåligt av Svensk Damtidning att inte upplysa om så viktiga saker..
    Ja veckorna går alldeles för snabbt ,man hinner inte med!
    Ha en bra måndag och vecka!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De brukar annars vara så på alerten.

      Radera
  3. Du får prata med familjens presschef, för nog borde de informera tidningarna om det celebra besöket!
    Ha det så gott!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Jag tycker också det är en viktig nyhet.

      Radera
  4. Wow, att ni ska få kungligt besök! Det blir till att ta på finstassen då! Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp! Jag får plocka fram diamanterna också.

      Radera
  5. Men......hur kan damtidningen missa en sådan viktig information. Vilken tur att du informerar oss om detta.
    Mysigt att har halva barnaskaran hos er.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte att det var så pass viktigt så jag var tvungen att skriva om det.

      Radera
  6. Ja det måste väl vara någon semestervikarie på redaktionen som helt missat ert kungliga besök....men så roligt att ni snart ska få träffas på riktigt :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Det var verkligen dåligt av tidningen att missa något så viktigt.. Din Rasmus verkar vara en jättefin liten kille och den lilla prinsessan också jättefina ungar.. Ha en fin kväll nu kram Nicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är inte riktigt likt Svensk Damtidning att missa sådana nyheter.

      Radera
  8. Vilket kusinteam. Åldersskillnaden kommer att minska på tid.
    Vilket slarv av Svensk Damtidning.
    Tisdagskram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ålderskillnaden kommer säkert att märkas mindre, det tror jag med. Visst har Svensk Damtidning gjort en rejäl blunder.

      Radera
  9. Hela jag smälter, precis som en stor strut glass :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så kul att de trivs så bra ihop.

      Radera