tisdag 17 maj 2016

Män, män, män

Många farser handlar ofta om att kvinnan i pjäsen har ett förhållande med en annan man och så fort den äkta mannen kommer hem skuttar den andra karlen in i garderoben och gömmer sig. Så skrynkliga kläderna som hänger där kommer att bli! Jag har faktiskt också karlar i mina garderober. Märk väl att det gäller mer än en. I den ena garderoben är det bara en karl men i den andra trängs två stycken.


Efter att Rasmus övertalat mig att han skulle vara delägare i mitt datarum, så ville han klart ha ett ord med när det gällde möblering och dekoration. Bäddsoffan står numera alltid utbäddad som en lite bredare säng så han kan ligga där och läsa eller vad han vill göra. Jag har väldigt mycket modetavlor på väggarna, och Rasmus undrade om inte han kunde få sätta upp lite planscher. Nja......det passade inte riktigt in i möbleringen, tyckte jag. Vi kompromissade så han har fått sätta upp fotbollsplanscher på insidan av garderobsdörrarna.


Jag har även som Lill Lindfors sjunger "En man i byrån" eller närmare bestämt 4 st. Givetvis är det fotbollsspelare det gäller.


Det är kanske lika bra att jag snart fäller upp ett sånt här paraply med texten: JÄKLAR DET REGNAR! ifall The Weather Girls låt "It´s raining men" blir verklighet.

20 kommentarer:

  1. Några fotbollsspelare har jag inte i hemmet men flera andra män finns lite här och där. I min garderob gömmer sig t.ex. en mycket stilig man, ett foto av Michelangelos "David". Han finns också som staty i vardagsrummet. Dock inte i naturlig storlek. Män är ett trevligt motiv. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kanske mer vanligt än man tror med en karl i garderoben.

      Radera
  2. Efter regnet kommer solen, någon gång iallafall.
    Jag fick damma av mitt paraply och regnställ i söndags, och nu är solen framme hos oss, härligt! Får vara glad, rätt om det bara är 10 minuter.
    Jag tror faktiskt inte att jag har några män gömda, varesig i garderoben eller i byrålådan.
    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har kanske inte letat så noga.

      Radera
  3. Godmorgon!
    Jag har inga män gömda här!
    Vi kan vara glada över att vi inte har cikador
    Dom har öronbedövande kärlekssånger.
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan inte vara trevligt med sånt oväsen.

      Radera
    2. Jag har också en man i mitt hem, men inte hålls han gömd. Han visas upp för alla som vill skåda honom - han har fått plats i stora rummet.

      Radera
    3. Jag har också en som huserar fritt i huset. De andra har ju Rasmus släpat hit.

      Radera
  4. Vad gulligt att dela datarum med barnbarnet. Det hade jag gärna gjort. Då hade jag fått ha både Darth Vader, Jeda, dinosaurier och störtloppsåkare.
    Maken har sina Vasaloppsdiplom bakom dörren. / Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, vilken samling det blivit i ert datarum.

      Radera
  5. Haha! Ja här hos oss finns det bara en karl i garderoben...vad jag vet! Kanske bäst att jag tittar efter ;)
    Hoppas regnet håller sig borta!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var nog lite för snabb att hänga undan vinterjackan.

      Radera
  6. Här på Gotland har vi också anledning att fälla upp parpapyet för vår version av låten är "det regnar kor".

    https://youtu.be/HKmaL3mtBRY

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Har just lyssnat på den. Kul text.

      Radera
  7. Så fiffigt egentligen att ha en man i garderoben på det där sättet. När du får ditt ljuvliga barnbarn dit så är det bara att öppna garderobsdörren och låta den stå öppen. :)
    Här har jag ingen som helst karl i garderoben. Funderar vem jag ska hänga upp?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir lite glad varje gång jag öppnar garderobsdörren, för då tänker jag på Rasmus.

      Radera
  8. Så fint i erat gemensamma rum; det är ju nästan som de bor hos oss - Pontus har också grejer här hos mig. Han kom med en bild av Skelllefte AIK och den sitter över min säng, han spelar själv med juniorerna och tyckte att jag visst borde ha den bilden, dessa män .. :-)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Ja, bilder på unga vältränade män på väggen är inte fy skam.☺ Och det är på barnen som vi märker hur fort tiden går...♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egentligen är dt kanske bra att det känns som om tiden går fort. Då har man i varje fall inte haft långtråkigt under tiden.

      Radera