torsdag 12 maj 2016

Hallå!!!!



Det har varit telefonstrul här i veckan. Egentligen hade vi inte behövt ha någon fast telefon hemma eftersom vi alltid ringer via Skype till Luxemburg och Dallas. Några andra samtal för att bara sitta och småprata är det aldrig tal om. Det enda hemtelefonen används till är faktiskt att ringa och beställa tid hos frissa eller läkare, och det händer inte så ofta. Både Göran och jag har var sin mobil med kontantkort och det känns tryggt att ha den med sig när man är ute och åker.

Jag har inte varit intresserad av något abonnemang på den tidigare mest p.g.a. att jag ringer så sällan och jag tycker inte den är nåt vidare att ha till surfning eftersom skärmen är så liten. Jag surfar hellre på iPaden eller allra helst på datorn där skärmen är rejält stor och jag ser allt jag vill se utan förstoringsglas. Det har fungerat alldeles utmärkt att ladda kortet med en hundring när det behövts.

Min svärson, Rasmus pappa, berättade för mig om ett abonnemang som var väldigt förmånligt och då började jag tänka om. Han kom och hämtade mig i lördags och vi åkte iväg till Teliabutiken eftersom han hade ett ärende dit. Mitt abonnemang fixades och jag for glad i hågen hem. Väl hemma när jag skulle testa den stod det i displayen: Inte ansluten till nätverket. Vad menades med detta? Jag ringde support (Bo) med en gång och han kontaktade butiken. De föreslog att jag skulle stänga och öppna mobilen igen, men det ändrade ingenting.

Bo kom då hit, hämtade min mobil och åkte iväg med den till Teliabutiken. Vilken fantastisk service! Det visade sig att det var fel på det nya kortet som satts in i mobilen, så jag hade kunnat stänga och öppna den hur många gånger som helst utan att den fungerade. De fixade snabbt till det hela så jag kunde ringa och sms:a som det var tänkt. Bo har fått en extra stjärna i Svärmorsboken.

24 kommentarer:

  1. Det var ingen dålig service du fick för att rätta till felet.
    Tänk om alla var så serviceminded.
    Jag har min fasta telefon fortfarande. Har en gammal (11 år nu) gammal mobil som jag bara använder vid enstaka tillfällen.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Livet blir så mycket enklare med hjälpsamma människor.

      Radera
  2. Jag har sedan fyra år tillbaka, då jag blev ensam, bara min mobil. Den får sköta allt. Och det finns ju så bra abonnemang nuförtiden.
    Hallå-kram!♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det abonnemang jag har nu verkar väldigt vettigt.

      Radera
  3. Vad är det för abonnemang? Hallons? Vill du inte göra reklam här kan du maila till mig, mailadress miatankar at gmail punkt com.

    Grattis till sådan svärson! Ja han borde få minst ett par stjärnor i din bok... ;-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är Halebop. Passar mig perfekt för det är billigt, ingen bindningstid, massor med fria sms och samtal som räcker mer än väl för min del. Dessutom kan jag använda swish och gå in och kolla banken. Lite snålt om man vill surfa, men det gör jag inte med mobilen.

      Radera
  4. Godmorgon!
    Att ha hjälpsam svärson är toppen!

    Här är det 11,4+ och sol!
    Detta hopkok ska jag ha själv
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En fördel att alltid kunna få hjälp när man behöver. Vi har lite svalare idag än det varit innan i veckan, men fullt acceptabelt.

      Radera
  5. Vilken tur att vi har våra svärsöner, som är våra supportrar.
    Då jag är på semester har jag datorn med mig, och kopplar upp mig på internet via mobilen, tänk vad det är smidigt.
    Jag pratar ogärna i mobilen, ringar alltid ifrån hemtelefonen.
    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog en vanesak vilken slags telefon man använder.

      Radera
  6. prima ha en egen support i familjen dessutom. Jag har och har haft halebop läänge och det funkar bra. Har bara mobil numera. För en tid sedan slog den ut titt som tätt så jag gick in på min telebutik. Jag har haft sammma
    simkort så läänge och det har klippts till för att passa. Alltså var det slitet så jag fick ett nytt med samma telenummer.
    Helst använder jag plattan och datorns skärm är min favorit med :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dataskärmen är det absolut bekvämaste.

      Radera
  7. Jag är just nu i den sitsen. Mobilen har nog gjort sitt. Och jag ska köpa en ny. Vi har också kontantkort och tycker det fungerar utmärkt.
    Att köpa en ny mobil får bli steg ett för mig. Att surfa på mobilen, har jag inte känt behöv av.
    Vilken förmån att ha någon som fixar och även när det blir fel. / Britt

    SvaraRadera
  8. jag började ha mobil i fickan när jag sprang på vår isiga slinga...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har alltid mobilen med mig. Tänk att man klarade sig förr utan mobil. Svårt att förstå nu. man vänjer sig snabbt.

      Radera
  9. Vilken snäll svärson du har! Det är minsann inte lätt att veta vad man ska ha när det gäller abonnemang....det är en hel djungel :(
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag överlåter allt sånt till Bo. Han fixar det mycket snabbare än om jag skulle försöka mig på det.

      Radera
  10. Men, en så´n Bo är guld värd. Fint att han ställde upp och hjälpte till. Telefoner, dessa nya, och datorer, de ska fungera, annars är det så jobbigt och jag är inte teknisk för fem öre. Här är det min man som får rycka in, han kan så mycket mer än jag och framför allt, är intresserad av att ta reda hur allt fungerar, eller varför det inte fungerar.
    Trevlig kväll och varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både min man och jag använder mobil, dator och iPad, men när det strular är det Bo och Ulrika som får hoppa in.

      Radera
  11. det är inte ätt när tekniken strular, men det finns ju lösningar. Service ska man verkligen inte förakta. Det brukar vara lite si och så med den varan! Gott när man har nåågon att fråga1 :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Perfekt med personlig service.

      Radera
    2. Hoppas min namne firade efter den stjärnan. :)
      Trätelefonen var cool. Lagom stressande.

      Radera
    3. Bosse: Det var hans födelsedag igår, men vi firar honom lite extra i helgen. Telefonen gjorde Rasmus och jag när han var mindre. En sån borde man nog använda lite då och då när det kör ihop sig.

      Radera