torsdag 4 maj 2023

Jag i helfigur

Mäklarbesöket var väldigt positivt och nu väntar jag på fotografen som kommer om någon vecka. Men jag tror inte jag blir tillfrågad om att vara med på bilderna, och det är bra för jag gillar inte att bli fotograferad. Däremot tar jag gärna bilder på andra och speciellt då barnbarnen. Barn och djur blir alltid så bra på bild. De är helt naturliga och det är det bästa. För ca 10 år sedan gjorde jag ett inlägg om mitt utseende och försökte göra det så sanningsenligt som möjligt. Under årens lopp har det tillkommit en hel del nya bloggläsare och jag tänkte att det kunde vara dags för en repris, så ni känner igen mig ifall vi skulle stöta på varandra. 


Att ha rådjursögon är något som många önskar sig. Så ser jag definitivt inte ut. Mina ögon är helt vanliga , men jag ser bra med hjälp av glasögon, och det är huvudsaken.


 Jag har varken kanintänder, örnnäsa eller elefantöron, utan ser ut som folk i allmänhet.


Håret varierar. Någon lejonman har jag aldrig haft, utan jag har fått hålla till godo med de antal hårstrån som jag blivit tilldelad, och de har färgats i alla tänkbara och otänkbara färger. 


 Även om inte halsen är lika slät som tidigare, så liknar den ingen kalkonhals. 


Gäddhäng?????  Ja, det måste jag nog erkänna. 


Getingmidja har jag definitivt inte. Jag liknar mer en humla. 


Kycklingben vill jag inte påstå att jag har. Det är två helt vanliga promenadben som avslutas med fötter i storlek 40. Det var hela Pantertanten från topp till tå. Nu vet ni precis hur jag ser ut. Faktum är att jag ser likadan ut nu som för tio år sedan förutom att jag kanske påminner ännu mer om en humla idag.

34 kommentarer:

  1. Jag ser likadan ut förutom skostorleken Jag har st 38.
    Vi lika pratsamma du och jag!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så skönt att mäklarbesöket gick bra.

    Den beskrivningen stämmer nog in på den del av oss ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tyvärr har jag märkt att det inte bara är gäddhänget som hänger. Numera kan jag nog kalla mig "tjejen det hänger om". Man borde börja gå på händerna — då skulle kanske det mesta hamna på rätt plats ...
    Kram till snöfria Skåne!

    SvaraRadera
  4. Du och jag ser ganska lika ut men vi kan inte vara dubbelgångare. Min midja ligger närmare getingens än humlans, det har den gjort i alla år.
    Så skönt att processen med mäklare och husförsäljning är på gång! Hoppas det går smidigt och att allt löser sig!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Getingmidja hade jag bara i tonåren.

      Radera
  5. Som sagt, Du är för härlig!
    Har du ordnat med en ny bostad, eller ska du fixa med det senare? Ha en bra dag och Du är fin precis som du är♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill få huset sålt innan jag letar lägenhet.

      Radera
  6. Du är ju nästan för rolig. Fast, jag har ändå lite svårt att föreställa mig hur du ser ut, av din beskrivning. Så en bild skulle jag önska, kanske en skuggbild?

    Göra fint för att mäklare ska komma och fota, det kommer jag ihåg var lite extra jobbigt. Men de ser det hela på sitt sätt. Kanske har det blivit annorlunda nu också. Vi sålde ju hus på 1980-talet.
    Ha det bra och var rädd om dig.
    Kram från Wiolettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! En skuggbild kanske det blir nån gång.

      Radera
  7. Humlor som är så gulliga och ulliga. Du är ju söt som bara den Gunnel!
    Lycka till med försäljningen; mina tummar håller jag hårt för dig!
    Kram ! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker humlor passar med den kroppsform de har, men jag hade nog föredragit ett annat utseende. Men man kan inte få allt. Tack för att du håller tummarna.

      Radera
  8. Ha, du är för rolig Gunnel! Men bra, då vet jag hur du ser ut ;) Skönt också att höra att mäklarbesöket gick bra. Då hoppas jag fotograferingen går bra om någon vecka också.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mäklaren tyckte jag hade plockat undan och skalat av så pass mycket så det räckte. Låter skönt. Då kan jag kanske bara sitta och rulla tummarna nu fram till fotograferingen.

      Radera
  9. Ha ha du är verkligen rolig du uppskattas mycket..och vad bra att jag vet hur du ser ut nu för om en galning helt plötsligt hoppar på dig och kramar dig så är det förmodligen jag..men tills dess Kram Nicki...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha! Då behöver jag inte bli skräckslagen om någon rusar emot mig. Det är du som kommer farande.

      Radera
  10. Så roligt att mäklarbesöket kändes bra!
    Det här presentationen från dig har jag inte sett förut. Du är så himla fyndig!!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker den säger det mesta om mig.

      Radera
  11. Uppskattar verkligen din humor. Tror att jag kan vara lite för lång för humlemodell. Liknar nog mest en välmatad skogssnigel. Där det mesta dallrar. Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
  12. Haha, du är då för rolig!
    Jag är väl lite tvärsom, det fattas lite här och var och det som är, det är snett och vint 😁 men när jag ligger ner, då har allt fallit till rätta proportioner. Men så kan man ju inte leva, upp och hoppa, lilla loppa!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Skönt att känna sig perfekt åtminstone när man ligger.

      Radera
  13. Jaha du, det är så du ser ut. Underbart att du ser ut som för 10 år sedan. Det skulle jag också vilja, men i ansiktet samlas det rynkor... nya varje dag, tycks det som. Verkligen inget som jag gillar, men så tänker jag på att jag i alla fall är relativt frisk och då betyder de där rynkorna ingenting...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min mor började inte få rynkor förrän hon var 80 och jag har tydligen ärvt en del av hennes gener. Men jag ser att lite skrynklor finns det ändå, fast det är inget jag tänker på.

      Radera
  14. Hahaha! Du är härlig:-) Vi är inte lika alls. Det närmaste din helfigur jag kan komma är skostorleken som är 39 i mitt fall.
    Så jag skrattade åt inlägget:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är vi inga dubbelgångare, men jag tror att vi har samma humor.

      Radera
  15. Vilket härligt och positivt inlägg. Jodå, nog kände jag igen mig lite här och var. Din beskrivning i bild och ord är klockren.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är precis så här jag ser ut.

      Radera
  16. Wow vilken härlig beskrivning - uppdatering är viktig! Du står dig Gunnel! Lycka till med försäljningen nu - om det behövs så kanske denna beskrivningen skulle locka köpare - tänk här har hon pantertanten bott :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Får kanske ha med det i husannonsen.

      Radera
  17. Det var en intressant beskrivning av hur du ser ut.Så nu vet vi precis, lätt att känna igen dig om vi skulle få syn på dig. Jag har heller ingen getingmidja, utan ser ut som humlan, gäddhänget har jag också, originalfärg på håret, ännu inga gråa strå, fast jag har fått mörkt hår men jag saknar mitt blonda hår, var riktigt blond tills jag var ca 30-35 år. Jag har smala ben, och en smal, platt rumpa. Kanske att du kan känna igen mig också!
    Ännu en rolig bloggläsning. Önskar dig en trevlig helg, och lycka till med fotograferingen.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle nog känna igen dig, men jag har ju fått lite hjälp av foton på din blogg.

      Radera