torsdag 9 februari 2023

Ett kort inlägg

Tusen tack för alla hälsningar och omtänksamma ord på min blogg. Jag går in lite då och då och kikar. Tyvärr är varken ork eller humör på topp, så något inlägg blir det inte. Jag känner ändå att med tiden vill jag börja skriva igen, för jag älskar ju att skriva. Just nu är det så mycket på gång och så mycket som snurrar i mitt huvud, så det får dröja ett tag. Göran gick bort den 6 januari och jag är så ledsen. Som tur är kom alla tre barnen hem och jag har haft och har fortfarande stor hjälp av dem. De fixar det mesta, för själv känner jag mig ganska handlingsförlamad. Dagarna går mest åt till att sortera och slänga en massa saker. Efter att ha bott i huset i 50 år så har vi samlat på oss väldigt mycket, både Göran och jag. Våra hobbies och att vi haft så stor plats har klart gjort att vi kunnat förvara mycket material. Min förhoppning är att få tag på en lägenhet i Ängelholm, där Ulrika med familj numera bor. Kommunikationerna där är betydligt bättre än i Åstorp, så jag kan enkelt ta mig till Köpenhamns flygplats om jag vill åka och hälsa på mina andra barn. Än en gång tack för att ni tänker på mig. 

38 kommentarer:

  1. Kära Gunnel!
    Så tråkigt att Göran har gått bort och jag förstår mer än väl hur du känner det. Även om det är 11 år sedan Åke lämnade mig, så minns jag som igår hur förfärligt handlingsförlamad jag blev. Jag fungerade inte alls på ett lång tag.
    Hoppas att det ordnar sig för dig med ett nytt boende!
    Varm kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Så otroligt ledsamt att höra att du förlorat en älskad make och livskamrat. Beklagar verkligen er stora sorg <3 Gott att du haft barnen hemma och får fint stöd och hjälp av dem. Att tömma ett hus där man bott tillsammans i många år är ett jättearbete och jag minns hur det var när min pappa dog. Jag förstår mer än väl att bloggen får ligga i träda ett tag till men när du är redo finns vi här. Det låter som kloka planer med en lägenhet i Ängelholm där Ulrika med familj bor nu så det blir säkert väldigt bra.

    Ha det så bra som det går och många varma kramar till dig <3

    SvaraRadera
  3. Jag beklagar verkligen sorgen! Har tänkt så mycket på dig och på Göran.
    Förstår att du vill flytta till lägenhet.
    I sorgen är 4 H mycket viktiga. Håll om, en kram betyder så mycket. Häll i, i sorgen är det lätt att glömma att äta och dricka. Håll mun, var tyst och lyssna. Håll ut, i sorgen gäller det att visa respekt, och tänka på alla 4 H.
    Många Varma StyrkeKramar //Lisa

    SvaraRadera
  4. Kära Gunnel ... så oerhört sorgliga nyheter, jag beklagar verkligen och känner mig just nu väldigt ledsen för din/er skull. Vilken tur ändå att du fick ha barnen hemma och att dom hjälper dig och är till stort stöd nu i denna mycket tunga och svåra tid.
    Och det låter väl bra att så småningom försöka få tag på en lägenhet i närheten av din dotter med familj.
    Tack för att du orkade skriva ett inlägg och berätta. Krama nu dina nära och kära mycket och ta hand om varandra. När du känner att du vill börja skriva i din blogg igen så finns vi alla här!

    Varmaste kramarna till dig och dina kära

    SvaraRadera
  5. Min fina vän! Där du nu är och skriver lite till oss - vi följer dig när du så känner för det!
    Vi hörs!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Finaste Gunnel! Jag har tänkt så mycket på dig och vet ju vad du går igenom och hur mycket det är som måste ordnas. Förstår mer än väl att saknaden är stor.
    Det gläder mig i alla fall att läsa att du kanske kommer tillbaka till bloggandet igen. Det är ingen brådska - låt det ta den tid det tar. Vi, dina bloggvänner finns kvar!
    Varm kram

    SvaraRadera
  7. Gunnel! Jag känner med dig och beklagar sorgen! Efter ett långt liv tillsammans är man sammansvetsade och då gör det ont att mista sin partner. Hoppas att allt praktiskt löser sig och att du hittar ett nytt boende.
    Jag välkomnar dig tillbaka på bloggen men förstår att du ännu inte är redo.
    Stor, varm kram!

    SvaraRadera
  8. Jag beklagar din sorg! Låter som du har ett bra nätverk omkring dig som stöttar dig.

    SvaraRadera
  9. Så sorgligt, det du berättar. Förstår att du har mycket att ta tag i och att fundera över. Har tänkt på dej och Göran flera gånger sedan du skrev senaste inlägget. Fanns det hopp? Nu vet jag hur allt gick!
    Beklagar!
    Förstår att du vill flytta från hus och vara närmre dina barn. Hoppas att det löser sig snabbt och att du snart är tillbaka på bloggen igen.
    Trots all sorg, så känns det bra i hjärtat att höra från dej igen.
    Stor kram! //Anna-Lena

    SvaraRadera
  10. Vilken tuff start på året du fått, har tänkt på dig många gånger och kikat in lite nu och då för att se om du inte ångrat dig, med bloggandet. Välkommen tillbaka när du har ork och lust. Ta det i din takt, vi bloggvänner finns kvar här och vi blir alla glada för de spår du lämnar efter dig på våra sidor.
    Förstår att du har mycket att stå i. 50 år i samma villa med plats då samlar man på hög jag vet. Redan nu efter 21 år i vårt hus så borde man kanske börja sortera och kasta en del, men samtidigt är det svårt då sakerna inte äter bröd där de står…..och rätt som det är så kommer det till användning igen…..eller inte. Du jag ska nog ta ett litet race en kvart eller så på mina lediga dagar.
    Jag hoppas att du hittar en trivsam bostad nära dina nära och kära. Satsa på en lägenhet med en liten täppa – du gillar ju trädgård i lagom storlek. Du en stor varm kram till dig

    SvaraRadera
  11. Å nej så ledsen jag blir för din skull. Än ett tag får jag ha Kenneth hos mej efter hans hjärtinfarkt förra veckan. Vet inte hur jag skulle stå ut utan honom. Skönt för dej att barnen finns i alla fall!
    Kram Inger

    SvaraRadera
  12. Så ledsamt att höra. Förstår att det är mörkt och tungt och att du inte orkar så mycket just nu. Men ändå att du ser framåt och planerar så smått för framtiden. Det kommer nog att kännas bättre med tiden även om sorgen och saknaden aldrig kommer att försvinna. Tror att du tänker rätt med att flytta närmare barn och barnbarn, men oj vilket arbete du har innan du är färdig för det.
    Stor kram! / Anna-Lena

    SvaraRadera
  13. Åh nej, jag beklagar din förlust av en älskad make!
    Jag vet hur det är att bli handlingsförlamad, elva år sen min make gick bort.
    Varma kramar och många tankar.

    SvaraRadera
  14. Så ledsamt att höra att din älskade man gick bort. Jag beklagar verkligen sorgen. Vet precis som du känner då min man ju gick bort i september ifjol. Jag var precis lika handlingsförlamad som du. Har än idag inte ens försökt att slänga hans saker och grejer som vi både haft glädje av men som vi inte använt på år och dag. De stör inte intalar jag mig själv. En himla tur att jag ju redan bor i lägenhet, även om den är alldeles för stor för en person...
    Jag fortsatte ju med bloggen efter min mans död. Det ångrar jag inte. Bloggen har hjälpt mig att skingra tankarna och ha kontakt med (blogg-)kompisar på distans. Du kanske kommer känna likadant om ett tag.
    En varm kram till dig.

    SvaraRadera
  15. Beklagar verkligen Görans bortgång.
    Så jobbigt och bedrövligt när man blir lämnad kvar.

    Stor kram till dig. ❤️❤️❤️❤️

    SvaraRadera
  16. Beklagar Görans bortgång!
    Jag vet hur det känns Min man gick bort efter att ha varit gifta i 52 år
    Ha en bra kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Beklagar verkligen Görans plötsliga bortgång och kan tänka mig in i den tomhet du känner. Så fint att barnen varot till så stort stöd. Men det är mycket för dig att ta tag i,
    Säkert blir en flytt bra men det är ju ett både långt och stort steg att ta.Å andra sidan också många fördelar.
    Kanske orkar du efter en tid komma tillbaka och blogga . Du finns med hos oss alla.
    Varm kram och många tankar

    SvaraRadera
  18. Du har varit i mina tankar varje dag sedan jag fick veta att Göran avlidit. Och just igår, torsdag, funderade jag på att ringa dig, men då ringde min svägerska (som ju förlorade sin man, min bror, i slutet av november.)
    Jag förstår verkligen att du har mycket att fundera över nu, och det sägs ju att man ska skynda långsamt med stora beslut och att man aldrig ska ta dem när man är som skörast. När din nya livssituation fått "landa" kommer du att känna vad som blir bäst och finna ett trevligt boende nära Ulrika och hennes familj.
    Jag hoppas att du snart har ork och lust att återvända till bloggvärlden — den känns allt lite trist utan pantertanten Gunnel.
    Ha det så bra du kan och ta väl hand om dig. Vi hörs. Kramar!

    SvaraRadera
  19. Oj, glömde att säga att jag har saknat dig enormt mycket! Blev så glad då du skrev detta inlägg, och en kommentar hos mig.
    Återigen så sänder jag Många Varma StyrkeKramar till dig! //Lisa

    SvaraRadera
  20. Åhhhh vad tråkigt stackars dig jag förstår verkligen hur hemskt det måste vara..Jag har själv varit väldigt dålig på att gå runt och kommentera och har längre och längre tid mellan mina inlägg och har därför inte reagerat på om någon saknas förrän idag...snälla fina du lämnar tröstkramar här till dig..🙏 Nicki..

    SvaraRadera
  21. Underbart foto. Ett halvt sekel. Tur i all sorg att du fått stor hjälp på hemmaplan. Hoppas du hittar någon fin lägenhet i Ängelholm. Det är en fin stad. Vi gillade den skarpt och den var vår närmaste stad när vi bodde i Ängalag.
    Jag har tänkt många gånger på dig de här veckorna
    Bossekram

    SvaraRadera
  22. Som vanligt, det är svårt att förmedla de ord som jag så gärna vill förmedla för att ge dig styrka i allt det svåra du går igenom nu Gunnel. Jag är glad att du känner att du vill skriva igen längre fram. Något som jag ser framemot väldigt mycket. Din ljuvliga bild av rhododendron säger så mycket. Den symboliserar så mycket om åren ni hade tillsammans med den, du och Göran. Så fint att alla tre barnen finns runt omkring dig nu, ger dig styrka.
    Karinkram! <3

    SvaraRadera
  23. Gunnel, så jag känner för dig. Har ju själv varit med om detta och vet att det känns som om allt rycks undan. Men, livet går vidare och vi vet att de som har lämnat oss vill att vi ska fortsätta och gå framåt. Fast, klart vi sörjer och saknar, helt naturligt.
    Jag har varit inne här och kollat ofta och önskat att du skulle höra av dig, för jag har tänkt och undrat.
    Glad att du har dina barn omkring dig som hjälp och stöd. Att flytta närmare dom låter som en bra tanke.
    Önskar att se dig här snart igen, då du orkar, men ta det hela i din egen takt.
    Varma styrkekramar från Wiolettan.

    SvaraRadera
  24. Stor kram från mig och Eva.

    Ta hand om dig.

    SvaraRadera
  25. Tänker ofta på dig Gunnel.
    Varma kramar från Wiolettan.

    SvaraRadera
  26. Jag har också tänkt på dig, och speciellt mycket gjorde jag det när jag var hos en väninna i Åstorp. Hon bor så vackert vid en bokskog och med utsikt över orten. Jag tror du bor i närheten. Ha det så bra som det går❤️

    SvaraRadera
  27. Jag beklagar djupt din förlust av Göran. Efter så många år tillsammans är man nästan ett. Vilken tur att ett av barnen bor kvar i Sverige, och jag hoppas att det ordnar sig med lägenhet i Ängelholm. Ta hand om dig och var rädd om dig, och framför allt, tillåt sorgen att ta tid. Tänker på dig! Kram!

    SvaraRadera
  28. Tänker ofta på dig, och undrar hur du har det. Har du fått tag på någon fin lägenhet ännu? Många kramar till dig //Lisa

    SvaraRadera
  29. Hoppas nästa inlägg heter ett Låååånt inlägg.
    Kram, Bosse

    SvaraRadera
  30. Tänker ofta på dig och brukar titta in här regelbundet för att se om något nytt inlägg finns på plats. Hoppas du har det så bra som det går med tanke på omständigheterna. Har du hittat någon lägenhet ännu? Mycket som behöver göras om du ska tömma ert nuvarande hus...

    Önskar en Glad Påsk!

    SvaraRadera
  31. Tänker så ofta på dig Gunnel. Hoppas du har det bra.
    Det känns lite konstigt att önska en Glad Påsk, för jag vet hur känslorna gör kullerbyttor vid speciella tillfällen, som jul, påsk, födelsedagar o.s.v, ... men jag önskar dig ändå en Glad Påsk!
    Varm kram

    SvaraRadera
  32. Jag vet hur du känner.Vi var gifta i 52 år.
    Ha en bra dag och kväll
    Kram!

    SvaraRadera
  33. Där hade jag fel. Trodde det fanns ett färskt inlägg som väntade på mig.
    Önskar dig en fin Påsk.
    Bossekram

    SvaraRadera
  34. Förstår att du har mycket att stå i och att allt är annorlunda. Har ju själv varit där. Vill önska dig en fin Påskhelg. Vet att helger och vissa dagar är värre än värst, men du är stark.
    Jag tänker ofta på dig. Sköt om dig och fint att du har dina barn och barnbarn.
    Varma kramar från Wiolettan.

    SvaraRadera
  35. Glad Påsk och en stor kram! Tänker ofta på dig och hoppas du mår någorlunda bra.

    SvaraRadera
  36. Kram till dig dig Gunnel, Jag har inte mycket ork på en blogg numera, Jag har inte tagit någon spruta, haft covid 19... Jag stannar upp och bara funderar.. Vad händer?

    SvaraRadera
  37. Anonym var jaghttps://kort.webblogg.se/index.html

    SvaraRadera
  38. Beklagar din förlust, tröstekram från https://kort.webblogg.se/

    SvaraRadera