torsdag 1 juli 2021

En helt vanlig dag



Så här strålande glad är jag aldrig när jag vaknar på morgonen.


Den här bilden illustrerar bättre hur jag känner mig.


Det känns verkligen inte som jag har några superkrafter.


Det betyder alltså att det blir ingen morgongympa för min del.


I stället sätter jag mig framför datorn med ännu en kopp kaffe. Det är ett mycket behagligt sätt att börja dagen på.


När bloggläsandet är klart blir det några sekunder vid sminkbordet.


Jaha, Vad ska jag syssla med idag då?


Det absolut bästa är om jag får tid att sätta mig framför symaskinen. Då mår jag som bäst. 


Äta måste man och jag måste erkänna att vi är inte så noga med att hålla mattiderna. Det blir lite när vi känner för det. Frukost är nog det enda som alltid sker ungefär på samma tid varje dag, sen är det väldigt varierande beroende på vad vi sysslar med under dagen. Min farmor sa alltid att "Fint folk äter sent". 

Innan läggdags brukar jag kolla om det är något vettigt på TV. Ibland visas en deckare och då är jag fast. Jag älskar deckare och speciellt engelska sådana. De är inte så råa utan mer spännande. 

Till sist är det dags att hoppa i säng och hoppas på att morgondagen blir trevlig.


31 kommentarer:

  1. Trevlig redovisning av din dag. Den stämmer ganska väl överens med hur min vardag ser ut.
    Ha en fin torsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är en ganska behaglig tillvaro.

      Radera
  2. Härligt inlägg och fin beskrivning av din dag i ord och bild.
    Stämmer lite in på mig också. Utom, inget kaffe, inget sminkbord och ingen symaskin. Blev det något kvar? Jo, maten, gymnastik ej, och, deckare älskar jag och mest engelska.
    Trevlig torsdag önskar jag dig.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Din dag ser nästan ut som min!
    Sv. Utvecklingen har gått framåt!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jo, det kan likna mig också. Inte utan att.
    Idag är jag särskilt slö. Men jag är ju biten ;)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stackars dig! Inte konstigt du känner dig slö...du är ju skadad. Krya på dig!

      Radera
  5. Vilken härlig bildserie! Symaskinen hade jag framme igår =) ha en bra eftermiddag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Symaskinsdagarna är de bästa dagarna.

      Radera
  6. Vilket härligt inlägg! Var hittar du alla roliga mimmi-bilder? Känner igen mig i en hel del! Speciellt morgonen. Då är inte energin på topp. Vilket den ju borde vara, då man "laddat upp sig" en hel natt. Kram på dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig om att det är konstigt att man är trött efter en hel natts vila, men oftast pigg när det är dags att gå och lägga sig. Jag hittar de flesta bilderna på Pinterest.

      Radera
  7. Ler igenkännande åt det mesta, utom när det kommer till symaskinen. Alltså för egen del. Önskar att jag hade haft mer talang för detta. men så blev det inte. Härliga bilder!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag är sytokig och har alltid varit.

      Radera
  8. Vilka härligt gulliga bilder från din dag!

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  9. Speciellt pigg är jag aldrig när jag står upp på morgonen, men det brukar ju bli bra så småningom ;)

    Symaskiner hanterade jag på skolan lite under några år, kidzen var bättre än mig på det märkte jag så jag beslöt att sy för hand istället, det gick bättre.

    Mimmi är bäst :)

    Ha det fint.

    SvaraRadera
  10. Skönt att vara pensionär, eller hur!!!??? Synd bara att det inte finns så många bra deckare nuförtiden. Längtar efter Shetland, men alla inspelningar har ju stoppats på grund av pandemin...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Toppenliv att vara ledig när man vill. Ja, tyvärr blir det mycket repriser. Det finns ändå en del som är värda att titta på och några avsnitt har jag missat sen tidigare så då blir det nytt igen.

      Radera
  11. Så jag känner igen mig i din blogg, en kopp kaffe framför datorn... Frukost har jag inte ätit sedan jag bodde hemma hos mina föräldrar...Om jag ska tro på din farmor så äter jag helt rätt...Det jag stoppar i mig är efter 17....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir väldigt sent här med. Maten smakar bättre då.

      Radera
  12. Oj, vad jag känner igen mig i din bildserie. Fast vi äter på bestämda tider, skiljer högst en timma. Jag tittar mest på tv´n under dagtid, Appel-tv´n är smidig.
    Det har varit mycket här hos mig den sista veckan, så jag har knappt suttit vid datorn.Det blir så ibland.
    Ösregn hos mig idag, så det gäller att hålla i sig, så vi inte flyter iväg! hihi
    Önskar er en trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har med fått lite regn, men det behövs mer.

      Radera
  13. Ungefär så där ser även mina dagar ut. Minus kaffet, sminkbordet och symaskinen. :)
    Kram från soligt och 27-gradigt norr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sminkbordet kan jag också vara förutan...men kaffe och symaskin????? ALDRIG I LIVET!

      Radera
    2. Hihi! Jag byter kaffet mot vatten och symaskinen mot ett korsord. ;)

      Radera
    3. Haha! Korsord kan jag acceptera...men vatten?

      Radera
    4. Enligt mig så är vatten bästa drycken. Och här har vi ett helt fantastiskt kranvatten. Som att dricka flytande kristall. :)

      Radera
  14. Jättetrevligt och fint inlägg.. Hoppas du får en riktigt fin och mysig helg nu.. kram.

    SvaraRadera