lördag 5 mars 2011

Boka tid


Om jag vill att min mobil ska ringa, behöver jag bara lägga den på laddning och själv gå och lägga mig för att vila en stund. Det funkar varje gång. Även idag. Jag hade nog hunnit vila en tio minuter när det hördes från köket: "Mormor det är telefon." Knappast en signal man kan ignorera. Just den här gången passade den extra bra, för det var Rasmus som ringde. Ska jag vara helt ärlig så är det ofta han som ringer. Han har alltid mycket viktiga saker som han måste berätta för mig. Idag var hans ärende av ett annat slag; mer en tidsbokning.

-"Hej, Mormor! Jag tänkte jag skulle boka en tid för mig. Ja, inte för klippning, utan jag vill upp till dig och pyssla och snickra i morgon."

Naturligtvis bokar jag in honom. Nu är söndagen räddad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar