tisdag 6 maj 2014

Hoppas ni inte blir bländade


Idag går jag omkring med ett tusenkronorsleende. Jag var nämligen hos tandläkaren igår på min halvårskontroll. Som vanligt hade jag inga hål och det är jag naturligtvis tacksam för. Några bilder togs på en del av "gaddarna" och allt verkade frid och fröjd. Till slut tog hon bort lite tandsten och en halvtimme senare stegade jag ut från mottagningen med ett bländande leende och 1000 kr fattigare på kontot.

Jag är mycket nöjd med den tandläkaren jag har nu. Så har det tyvärr inte alltid varit. Det är lite av ett lotteri det där att hitta en bra tandläkare, husläkare, fotvårdare eller frissa. Som tur är så har jag träffat på fyra personer som passar perfekt för sitt yrke. Det är lite lustigt att det slumpar sig så att jag träffar alla fyra inom en tvåveckorsperiod. Då är det för väl att det inte känns som pest och pina hos någon av dem.

Förhoppningsvis ska jag snart vara bra i foten och kunna återta långpromenaderna. Jag ska till fotvårdaren på fredag och var hos frissan förra måndagen, så då kan jag nog snart trippa runt på lätta fötter (utan att ha ont), snygg i håret och med ett stort leende på läpparna. Livet är underbart.

28 kommentarer:

  1. Du får lägga in ett foto på dig - blir så nyfiken på både frisyren och leendet! Jag brukar alltid be Kent ta foto när jag precis kommit hem från frissan - bra att ha någon gång man är tvungen att ha med ett foto någonstans.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker aldrig jag blir mig lik på foto. Min uppfattning om hur jag ser ut stämmer aldrig in på den bilden som kameran visar. Letar fortfarande efter en riktigt bra kamera.

      Radera
  2. Det blir fint i skogen när du kommer leende på raska steg och snygg i håret. Härligt att gå från tandläkaren utan hål. Det brukar inte jag ha så ofta heller. Men de gamla lagningarna håller inte alltid så det är sådant som händer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sant....det blir ofta gamla lagningar som måste göras om.

      Radera
  3. WOW!!! Sicken snygg donna som trippar omkring! ..................................Det är nog hans bror som kommer till dej! kram!

    SvaraRadera
  4. Det låter fantastiskt bra ordnat! Jag hoppas att du snart finner den där kameran.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Jag tror det kan bli en långdragen historia att leta efter den sortens kamera som kan fotografera Pantertanter.

      Radera
  5. Alltid nöjd och fattig när man kommer ut från tandläkaren , men tur att dom finns.
    Väntar också på att få årskontrollen från vår tandläkare.

    Hoppas att du har en finfin försommar där du bor, här uppe i norr har vi ingen vår ens att prata om,
    kallt och blåsigt och -7 inatt.
    Burrrrrr...

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har haft vår och den har försvunnnit igen. Idag är det höst. Var blev sommaren av? Verkar som någon kastar runt med årstiderna. Vinter till Midsommar, kanske?

      Radera
    2. Så härligt det måste kännas att vara i stort sett helrenoverad! Det känns alltid bra när man har fått en sån där rad med måsten åtgärdade.
      Kram, Ingrid

      Radera
    3. Det är en riktigt skön känsla. Man måste vara mån om sig själv.

      Radera
  6. :) vad skönt att ha tandläkarbesöket avklarat :) nu är du ju "fixad" ett tag framöver
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tandläkaren ser jag inte förrän om ett halvår.

      Radera
  7. Skönt när tandläkarbesöket är fixat... det är nästan värt en tusenlapp bara det att få veta att allt är OK :)
    Snart är du alltså i toppform för att möta sommaren - härligt!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag längtar verkligen efter lite värme nu.

      Radera
  8. Tänder är bra att ha, därför också tandläkare. Man är glad när man går därifrån, helt klart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är ju tyvärr nödvändiga.

      Radera
  9. Förstår att du har ett strålande leende nu, det bör det ju vara för det priset. Själv fick jag ett fint leende för ett par veckor sedan, fast bara till ditt halva pris!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju som hittat. Besöken brukar bli alldeles för dyra.

      Radera
  10. Ja tack ett litet foto vore inte mer än rätt, vi kanske blir riktigt bländade. Vi är som vi är, jag känner inte heller igen mig på bild längre, men det är väl så jag ser ut nu, då får det duga för alla andra också.
    Bara man gillar det 'nya' uppstilade då är man glad, nöjd blir man aldrig, (inte jag i varje fall)

    Tusen spänn det var billigt, när jag är klar i slutet av månaden blir räkningen ca 47.000 med avdraget från FSK. Men det är en annan historia det.

    Må gott kram/ Eva

    SvaraRadera
  11. Jag hoppas verkligen din tandläkare har gjort mer än bara tagit några bilder och plockat bort tandsten för det priset. Jag får väl fundera på det där om fotot.

    SvaraRadera
  12. Kväller,,kul då springer du snart omkring,med ett brett smil och Happy Feet..
    Ja du gissa om jag njuter här i solen o värmen,,synd bara att det är raketfart på dessa 2 veckor..HHaé Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När du kommer hem är det kanske varmt här med....man kan ju alltid hoppas.

      Radera
  13. Håller med om att det är ett lotteri. Det gäller att hitta guldkornen. Där kan det vara en stor fördel om man bor på en större ort med fler valmöjligheter. Tur att du inte hade några hål. Jag tycker att du stolt kan visa upp ditt bländande leende. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åstorp är inte särskilt stort så jag har haft en enorm tur, anser jag. Mitt leende ser nästan ut som kattens längst upp, så jag tyckte det räckte med den bilden.

      Radera
  14. Visst är det viktigt att ha en bra tandläkare. Skönt att tandläkarbesöket gick fint. Jag var också hos tandläkaren för ett kort tag sen och hade lyckats bita sönder en tand helgen innan, som jag fick lagad samtidigt som den årliga kontrollen. Jag har haft samma tandläkare i 25 år och hoppas få fortsätta hos honom i många år till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en stor trygghet att ha en tandläkare man gillar. Min tandläkare är ganska ung, så hon jobbar förhoppningsvis så länge jag har tänder i munnen.

      Radera