måndag 5 maj 2014

Detta är jag


Jag läste på Ingrids blogg att hon hade gjort ett test på Besökstoppen och fått reda på vad slags bloggare hon var. Resultatet visade att hon var en dagboksbloggare; en mycket trevlig och intressant sådan. Jag har följt hennes blogg länge och är så imponerad av att hon orkar uppdatera den så ofta...ibland flera gånger om dagen. Hon skriver om allting varvat med fina bilder från Gotland.

Det lät så spännande så jag var helt enkelt tvungen att få reda på vad slags bloggare jag ansågs vara. När jag anmälde mig på Besökstoppen skulle man välja vilken kategori man tyckte att bloggen skulle ingå i. Eftersom jag skriver om allt och inget så klickade jag i kategorin Allmänt. Det var väldigt enkla frågor att besvara i testet och mitt resultat blev: Dagboksbloggare. Det kanske stämmer. Dagbok har jag inte skrivit sen jag var tonåring, men det gäller nog för ganska många. Min första dagbok var rosa med svarta silhuetter av tonårstjejer på pärmen. Givetvis fanns det ett lås, och nyckeln gömde jag väl. Jag ville inte att någon annan skulle läsa det jag skrivit. Tänk så annorlunda det är idag. Nu vet nästan alla allting om varandra genom Facebook, Twitter och Instagram. Jag har alltid älskat att skriva och att blogga är ett utmärkt uttryckssätt. Tyvärr så kan kanske bloggandet ibland stjäla lite för mycket av ens tid, men strunt samma. Jag hinner säkert med det jag ska göra ändå och om inte....ja, då får jag väl acceptera det med. Det hör ju till saken att jag är Passionista (kvinnlig pensionär) och bestämmer själv över min tid.

Förklaringen till att jag hamnade bland dagboksbloggarna är följande:

Schysst! Du är en DAGBOKSbloggare
Din blogg är en öppen dagbok med personliga inlägg om ditt liv.
Bloggen fungerar som en ventil. "Det bubblar liksom över annars" känner du, och luftar allt som behöver komma ut.
DAGBOKSbloggare som du, har ofta en underbar förmåga att uppskatta de små detaljerna i vardagen – rimfrost på fönstret, dina egna fötter på stranden eller en cappucino med ett vackert hjärta i mjölkvispet. Men livet är inte alltid ett rosa skimmer. Även parkeringsböter, sjukdom och alla möjliga överjävligheter ventileras av DAGBOKSbloggare.
Det händer att DAGBOKSbloggare anklagas för "oversharing". Strunt i det!Dina followers älskar din uppriktighet och att du vågar visa vem du är.Några kan till och med få en viss igenkännande tillfredställelse ifall ditt livspussel strular. Det kan du bjussa på! Receptet på en uppskattad och välbesökt dagboksblogg är ju i stort sett samma som för populära dokusåpor:en lagom mix av rosa glitter, beige och svart!
I EN DAGBOKSBLOGGARES KOMMENTARSFÄLT:
-Styrkekramar! ♥ ♥ ♥
-Hoppas ni får en fin dag vännen. Så mysigt, lite avis!! :)
-HAHA! Nu fick du mig att skratta högt i misären. Ibland lyckas du! <3 em="">
testfooter

33 kommentarer:

  1. :D. Så kul att få en bloggdiagnos över sig själv. Jag ska testa jag också och förmodar att jag hamnar i samma kategori som du.
    Ha en fin dag Gunnel!

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tog fel!:) Jag blev inspiratörbloggare..

      Radera
    2. Men det stämmer perfekt in på dig, tycker jag. Du är en stor inspiratör.

      Radera
  2. Jag ska också testa mej......Ha en bra vecka! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att få reda på vad man är för en typ.

      Radera
  3. Undrar just vad jag är som byter bloggämne hela tiden. Hmmm... måste kolla upp detta. Skriva dagboken är toppen. Tänk vad mycket vi får hjälp med att komma ihåg tack vara dem.
    Måndagskramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man ser när man läser bakåt i bloggen så mycket man har glömt bort att man gjort och när man gjorde det. Bloggen blir som en liten extern hårddisk.

      Radera
  4. Visst är vi dagboksbloggare Gunnel!
    Och dagboksbloggar gillar jag att läsa. Du har ofta lite kluriga inlägg och det tycker jag är kul.
    Jag har faktiskt mailat till Besökstoppen att de borde ha en kategori för oss Dagboksbloggare. Det känns lite fjuttigt att behöva välja allmänt.
    Ha en skön vårdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag är en bra idé. Då hade det varit lättare att hitta fler som skriver liknande. Det hade inte skadat med lite fler kategorier över huvud taget som man kunde bli placerad i.

      Radera
  5. Litet kul det där. Får se om jag prövar att testa. Håller med om att du skriver litet klurigt om allt möjligt. Alltid roligt att läsa och man har fått en liten bild av dig. Som kanske inte alls stämmer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojdå, nu måste jag läsa lite noggrannare vad jag har skrivit tidigare. Jag har en tendens att överdriva ibland, men det hoppas jag framgår klart så ingen ska få helt fel uppfattning om mig.

      Radera
  6. :) jag gjorde också testet och jag är inspirationsbloggare :) det tycker jag inte stämmer alls men :)
    ha en bra dag
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är konstigt att de har valt sådana kategorier som dagboksbloggare och Inspirationsbloggare. De kategorierna finns ju inte med i deras vanliga lista. Kanske ska den ändras.

      Radera
  7. Du har absolut inte skrivit något som är konstigt. Men visst får man en uppfattning om vem som skriver bloggarna efter ett tag. Jag gick också in o gjorde testet. Inspiratör blev det. Men varför vet jag inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är väl en inspiratör om någon när det gäller trädgård och sömnad, så det tycker jag inte alls var något konstigt.

      Radera
  8. Klart att du är en dagboksbloggare...En av de bästa om du frågar mig!!!
    Jag vågar inte göra testet. Då blir nog svaret: Vadå bloggar du???
    Kram

    SvaraRadera
  9. Tusen tack!!! Hahaha! Jag tror du hade hamnat bland humorbloggarna.

    SvaraRadera
  10. Förstår att Köpenhamn präglas av Eurovision. Så var det med Malmö i fjor, och den där klockan satt här då, och tickade på tills dagen E.
    Kram Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan tänka mig att det är ännu mer liv och rörelse när tävlingen börjar.

      Radera
  11. Jag har samma titel som dej.
    Var kul med Dagbok och skriva.
    En del på Facebook lägger ut för mycket om sina familjer och liv, det är vad jag tycker.
    Bullarna jag bakade till Mimmi åt jag bara en liten.
    Håller på och tänker men jag får ingen ordning på mitt tänk. Försöker fnula ut om man kan göra smör på en virkad äggsmörgås.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så kul idéer. Ska bli spännande att se om det blir nåt smör...för du visar väl smörgåsen sen?

      Radera
  12. Fortsätt i samma stil, det är så bra som det är :)

    SvaraRadera
  13. Ha ha ha..... jag var tvungen att gå in på besökstoppen.... jag var precis detsamma som du!! En dagboksbloggare!!! Ha en fin vecka kära Dagboksbloggare! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag misstänker att vi är ganska många i den gruppen.

      Radera
  14. Så klart kunde jag inte låta bli att göra testet :) Var tvärsäker på att tillhöra dagboksbloggarna men kvalade in som inspirationsbloggare. För mig fungerar verkligen bloggen som en slags dagbok och jag mår bra av att sätta ord på tillvaron, hur händelsefattig den än ter sig ibland. Kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också att när man inte skrivit på någon dag, så längtar man efter att sätta igång.

      Radera
  15. Låter väldigt spännande att få veta vilken sorts bloggare man är kanske.
    Jag tror nog min blogg handlar om allt och inget. Oftast kokar mitt humorsinne över en smula. Ser nog livet med en glimt i ögonvrån.

    Visst tar bloggningen tid både att skriva och att göra bloggpromenader. Men fantastiskt roligt är det BLOGG är bland det bästa någon kommit på för oss hobbyförfattare.

    Ha en fortsatt skön vecka nu.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle inte vilja vara utan bloggandet, och man hittar så många trevliga bloggare när man letar runt.

      Radera
  16. Det där var ju lite skoj... Måste testa!
    Fat jag vet inte om jag vågar presentera ngt resultat :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ingen vetenskaplig undersökning så man behöver ju inte ta resultatet så allvarligt.

      Radera
  17. Tack för tips! Nu har jag också anmält min blogg till Besökstoppen. Kan ju vara spännande att se om min blogg klassas som jag tycker... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra med olika kategorier så man vet lite var man ska leta efter det som man tycker är intressant.

      Radera