söndag 26 juni 2016

Uthållighet



Jag är tuff och tåler allt....särskilt om det är doppat i choklad.


Det är inte svårt att tåla allt om det är choklad utanpå. Det skulle jag med klarat av. Tyvärr är det just det som är det stora problemet....att undvika chokladen. Jag är älskar ljus choklad. Naturligtvis är den inte lika nyttigt som den mörka, men tusen gånger godare, enligt min smak.

Mina barn och barnbarn har mycket bättre karaktär när det gäller godisfrossandet än vad jag nånsin haft. Jag undrar om det finns något som skulle kunna få mig att sluta längta efter Marabou mjölkchoklad....mmmmmm. Det skulle i så fall vara lakrits.

18 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt helt slutat att äta ljusare choklad. Numera är det den mörka, ekologiska chokladen som jag njuter ett par bitar av på kvällen. Mer blir det inte. :)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas jag kan övertyga mig om att det går och äta mörk choklad.

      Radera
  2. Tänk, en pralin med likör där i, och kaffe till de, så chokladen smälter bort av kaffet. Tyvärr så tål jag inte fett, så det blir bara ett par bitar.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, choklad är ju bland det godaste man kan få :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja till choklad . Njaa till lakrits .Lakrits höjer blodtrycket.
    SV:...Du ska vara glad över att du inte blev drabbad av åskan.
    Man hann inte räkna till ett mellan blixt och dån.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig är lakrits rena medicinen eftersom jag har lågt blodtryck.

      Radera
  5. Kom att tänka på just när jag läser ditt inlägg att jag har en kartong med choklad i kylen. God, ljus choklad...
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Vilken tur att jag påminde dig.

      Radera
  6. Vi tycks ofta ha lika åsikter om saker och ting och i detta håller jag med dig till 100%! Det finns inget godare än ljus, härlig choklad. Mmmmmm ... Marabou!
    Den mörka är bitter och inte alls lika god. Jag kan smaka på den men det är ingen njutningsfull upplevelse. Ska man ändå unna sig något gott så ska man ju också TYCKA att det är gott. Annars kan det vara.
    Hoppas helgen varit till belåtenhet.
    Kram från soligt norr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att äta choklad och inte tycka det är gott är en hemsk upplevelse. Jag har testat mörk choklad men jag gör inte om det.

      Radera
  7. Då måste du bara smaka den nya biten med hallon/lakrits i Paradisaskarna....helt oemotståndliga! :)

    SvaraRadera
  8. Det bästa är att inte ha någon choklad hemma. Sällan jag har det numer. De chokladbitar som kommer hem till mig blir nämligen inte långlivade... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är likadant här. Men egentligen är det nog tur att man är uppmärksam, för choklad är färskvara och det vore hemskt om bäst-före-datumet gick ut.

      Radera
    2. Jag har aldrig blivit av med mitt chokladbehov under mina 26 år som diabetiker. Visst är ljus godast, men jag har lärt mig att tycka om en hel del mörk choklad. Det finns mer at välja på nu förtiden.
      Chokladkramar

      Radera
    3. Det finns alldeles för mycket godsaker att välja bland. Jag blir så förvirrad så jag tar allt.

      Radera