tisdag 7 juni 2016

En djurlik helg



I söndags morse var jag uppe med tuppen.


Varför förstår jag egentligen inte för jag kände mig verkligen inte pigg som en mört.

Jag gick ut och hämtade tidningen i postlådan och sen satte jag på kaffekokaren. Med glasögonen på näsan


....jag har alltså ingen falkblick....

skummade jag genom dagens tidning.


Nu började jag känna mig hungrig som en varg, så det var dags att plocka fram frukosten.


Tyst som en mus smög jag runt i köket eftersom Göran fortfarande sov.


Jag har hört att man ska inte väcka den björn som sover.

Det var perfekt trädgårdsjobbarväder så jag grävde upp lite större perenner och delade dem. Vi hade även skaffat hem lite andra växter som nu skulle ner i jorden.


Jag grävde som den värsta mullvad.


Om jag får säga det själv, så tycker jag att jag var flitig som en myra.


På kvällen var jag jättetrött och jag sov som en gris hela natten.

Lite så har min helg varit.

22 kommentarer:

  1. Hahaha! Detta var djuriskt kul! Du är en mycket fiffig och rolig dam! Var får du allt ifrån? Jag sover ju inte så bra men efter denna mycket roande läsning så kommer jag att somna ... skrattande! Tack för det! Natti, natti! :D
    Kram från fnittriga Anta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min hjärna jobbar febrilt, men inte alltid med så vettiga och matnyttiga saker kanske. Det är inte så noga egentligen...huvudsaken att den jobbar.

      Radera
  2. Det var inte dåligt så många djurliknelser du fick med. :)
    Tänk så många uttryck som finns där djur finns med. Kul!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kom in på en sida med en massa sådana här uttryck och då gav sig inlägget av sig själv.

      Radera
  3. Härligt! Kul att leka med ord och bilder... Ha en fin dag 💙

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns många jämförelser med djur.

      Radera
  4. Hahaha Du är så fyndig !
    Sv:...Ja det var tur med vädret!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag är det riktigt behagligt väder här.

      Radera
  5. Haha! Ja, du är för rolig med dina påhitt :)
    Önskar dig en fin tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hahaha, då djuriskt. Vad bara får du alltifrån?
    Ha en bra dag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idéerna bara kommer farande medan jag sitter och slappar.

      Radera
  7. Du är så fyndig! Alltid lika roligt att läsa din blogg :)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Härligt, roligt inlägg!
    Men så där är vi ju, vi jämför oss med djuren på olika sätt.
    Själv är jag mest en latmask just nu.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Det tror jag faktiskt inte på.

      Radera
  9. Du kanske sov som en gris men spann som en katt, eller?
    Roligt att läsa om din helg med alla djuren.
    Tack och varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Göran säger att jag snarkar, men naturligtvis så spinner jag.

      Radera
  10. Haha ... du är allt bra rolig du! Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera