söndag 19 juli 2015

Förväntan


Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som är nästan ännu bättre.


Det ligger en hel del sanning i det, för visst är förväntan och planering minst lika kul som när man kommer fram till målet. Ibland sitter jag och dagdrömmer....jag har gott om tid för det numera.....och det är så spännande att fantisera ihop vad jag ska göra när lusten infinner sig. Ibland blir det inte ens av att jag börjar på något av de här projekten som jag tänker ut, men jag har väldigt kul under tiden jag planerar.

30 kommentarer:

  1. Härligt att drömma sig bort i planeringstankar.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nån gång kommer man fram till något väldigt bra.

      Radera
  2. Förväntan är lika viktig som vår fantasi.
    Lite spänning när man väntar, för man får det man förväntar sig, tror jag ?
    Tänk om vi slutade att vara förväntansfulla ?

    Själv har jag förväntan på mig som hustru, mamma, mormor/farmor, vän !
    Hoppas bara att jag lyckas uppfylla alla förväntningar, fast man kan inte göra allt.

    Förväntansfulla kramar till dig !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kanske inte alltid ens drömmar slår in, men då får man improvisera och göra det bästa av situationen.

      Radera
  3. Det är vägen till målet som oftast är det allra bästa.
    Hoppas att allt är så bra det bara kan vara!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stämmer att vägen fram till det man vill nå kan vara både spännande och händelserik. Ibland har jag märkt att jag kan hamna lite väl länge på ett sidospår, för att det har verkat så intressant.

      Radera
  4. Jag känner igen det där. Så är det för mig med. För mig har det inget med ålder att göra. Jag har alltid varit sådan. Underbar bild. Söndagskram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har nog rätt att det inte har med åldern att göra. Jag har också alltid gjort så och tycker fortfarande det är lika kul.

      Radera
  5. Så skönt att du skriver om det, att det inte bara är jag som ibland drömmer mer än åstadkommer. Att tänka på allt jag vill göra ute vid kolonistugan gör mig lycklig, blotta vetskapen om att det skulle kunna vara möjligt.
    Kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det viktigaste är egentligen inte att man gör allt man planerar. Det är alltid bra att ha en lång lista att välja från när man känner att det skulle vara kul med en förändring.

      Radera
  6. Ibland blir ju det planerade målet inte alls så bra och roligt som man tänkt sig. Då är det en tröst att man i alla fall haft kul och trevligt under planerings-/förväntansfasen. Och OM målet blir en succé så har man fått glädjas två gånger. Mycket smart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst händer det många gånger att det inte alls blir som man tänkt sig. Då gäller det att snabbt tänka om så man gillar hur det blev.

      Radera
  7. Det är ungefär som när man plockar smultron. De doftar så enormt gott och jag blir alltid lika besviken när jag får in dem i munnen. De är goda, men inte så goda som doften gett löfte om.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så lustigt! Vi satt just idag och pratade om att jag ville kassera smultronplantorna, frö jag tycker inte det är gott. Jag har hört att vita smultron ska var sötare, så jag tänkte satsa på det nästa år.

      Radera
  8. Håller helt med! Inget är som väntans tider......sägs det ju! :)

    SvaraRadera
  9. Hej Gunnel!!! Ja förväntan är inte de sämsta!!! ha en fin vecka nu !! Kram EvaMarie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du med får en härlig vecka.

      Radera
  10. Precis som dagen före sommarlovet... :).

    ~ Maria ~

    SvaraRadera
  11. Så är det absolut! Det är planering och förberedelser som är så spännande :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. När man planerar kan man alltid sväva ut lite mer. I verkligheten får det bli aningen mer jordnära.

      Radera
  12. Du och Nalle Puh är så kloka ................................Aha! Du har kramgoa morötter :-) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Efter snart ett år tillsammans så har kanske hans klokhet smittat av sig lite.

      Radera
  13. Kloka ord!
    Jag tycker inte att stunden innan något man väntar på är LIKA bra som uppfyllelsen. Jag tycker att det är BÄTTRE ... precis som Nalle Puh antyder ... :D
    Kramis

    SvaraRadera
  14. Minns att jag var riktigt förväntansfull som barn dagen innan min födelsedag och julafton.
    Numera försöker jag vara i nuet så gott det nu går.
    Men det är också viktigt att planera och se olika möjligheter.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som barn var det just de två dagarna som man längtade efter mest på hela året.

      Radera
  15. Det stämmer! Väntan är bäst.

    SvaraRadera