fredag 3 juli 2015

Fortfarande VIP-status



Rasmus föräldrar har semester denna veckan också, men jag fick ändå en övernattningsgäst i tisdags kväll. Vi hade ju inte träffats på över en vecka så jag hade nästan lite abstinenskänningar. Det är så mysigt att Rasmus ringer och säger godnatt varje kväll. Jag undrar hur länge han kommer att hålla på med det. Någon gång kommer det så klart att bli annat som är viktigare än mormor, men det gäller att njuta så länge man är populär.

Idag har Rasmus med familj varit på en endagsutflykt, och när jag pratade med Ulrika ikväll, berättade hon att han hade en kompis hos sig som skulle sova över. I morgon ska de iväg och fiska, för hans kompis är också väldigt intresserad av det. De brukar åka till hamnen i Helsingborg och har haft ganska stor tur med att få napp där. Då blir det så klart genast roligare.

Jag tänkte att då blir det inget kvällssamtal när hans kompis är där. Men helt plötsligt ringde mobilen och i displayen stod det "Stimulerande Rasmus". Det är Rasmus som har lagt in det i min telefon så jag ska veta att det är han som ringer. Det kom sig av att jag sa, att det vars så kul att han ringde. -"Tycker du det är stimulerande att prata med mig?" undrade han. Det tycker jag verkligen att det är. Vi har alltid så mycket att prata om....ja, i varje fall så har Rasmus det. Det är sällan jag får en syl i vädret. När jag svarade ikväll sa han:"Jag ville bara säga hej." För mig är det inte så bara.

28 kommentarer:

  1. Vilken lycklig mormor du är som har Rasmus :)
    Och han är ju lika förtjust i dig!
    Så härligt att höra :)
    Ha en fin och solig fredag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så härligt att ha åtminstone ett barnbarn på nära håll.

      Radera
  2. Så varm jag blev i hjärtat när jag läste ditt inlägg. Härligt att läsa, men som du själv skriver, det kommer kanske en dag då det inte duggar tätt om samtalen. Tur att man har det på känn i alla fall. Ha en fin, solig dag och kram från flygfäsrädda jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det bara blir en kortare tid som mobilen inte ringer så ofta.

      Radera
  3. Er relation är verkligen fin! Så viktig du är för honom. Och han för dig naturligtvis.
    Jag kan meddela att min (snart) sextonåring ringer sin mormor i princip dagligen, ofta medan han går till och från bussen, och då släpper mormor allt hon har för händerna och bara njuter av honom.
    Jag är ganska säker på att du kommer att fortsatt få täta samtal. Det man sår får man skörda och så mycket kärlek och uppmärksamhet som du sått så finns där skörd för hela livet. Och inte tror jag du slutat så helker.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter trösterikt att samtalen fortsätter så långt upp i tonåren. Jag förstår din mamma till fullo. Det finns inga viktigare samtal.

      Radera
  4. Sträck på dig Gunnel! Härligt att fortfarande vara en av hans allra viktigaste samtalspartner och vän!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så fint! Du måste betyda mycket för honom.

    SvaraRadera
  6. Måste kännas roligt att du är så viktig person i hans liv.
    Njut av det så länge som du kan.
    Min farmor och jag hade mycket roligt ihop och kom bra överens.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina barn var väldigt mycket hos sin mormor och morfar. Jag tror det är bra att olika generationer träffas. Man kan lära mycket av varandra.

      Radera
  7. Vad fint att han ringer så där. :-D

    SvaraRadera
  8. Så gulligt! Passa på och njut så länge det varar.

    Kram (en riktig en ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag njuter i fulla drag och känner mig väldigt speciell.

      Radera
  9. Vad härligt!!! Sån relation hoppas jag få med mina kommande barnbarn!

    SvaraRadera
  10. Så härligt med ett litet kvällssamtal från honom!

    SvaraRadera
  11. Bara att suga på karamellen!! :-)

    SvaraRadera
  12. Barn är underbara :-D och mysigt att ni har en sån fin kontakt, du och barnbarnet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man har aldrig trist tillsammans med barn.

      Radera
  13. Vilken härlig kille Rasmus verkar vara och så härligt att ha så bra kontakt med en sån stimulerande grabb! :)
    Barnbarn är verkligen nått att se fram emot!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han sätter verkligen extra piff på tillvaron.

      Radera
  14. Haha, härligt! Vad svåra ord han kan redan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rasmus har alltid haft ett stort ordförråd och gillar lite annorlunda ord. Vet han inte vad det betyder, så frågar han med en gång.

      Radera