torsdag 4 december 2014

Lucka 4

Änglar uppåt väggarna


När vi för många år sedan skulle ändra om i vårt sovrum, hade jag fått syn på en tapetbård som jag till varje pris ville ha. Jag hade målat väggarna i en himmelsblå färg. Vad kunde då passa bättre än en bård full med änglar? Jag stegade iväg till tapetaffären och letade bland deras kataloger. Den fanns med där så jag beställde den. Efter några veckor gick jag dit och undrade om den kommit. Det hade den inte. Den var slut för tillfället, sa expediten, men den skulle komma in igen. Så här höll det på i flera veckor. Till sist gjorde jag ett uppehåll på en månads tid och när jag kom dit fick jag höra att bården hade kommit, men eftersom jag inte var där och frågade efter den, hade de sålt den!!!!!!! De hade fått mitt telefonnummer. Det kunde väl inte ha varit så svårt att slå en signal till mig?

Det fanns en tapetaffär till i samhället så jag gick dit och frågade om de kunde beställa änglabården till mig. Jovisst, det var inga problem, men det tog tre dagar. Tre dagar!!!! Med tanke på väntetiden tidigare så var det nästan som att få den i handen direkt. Mycket riktigt så kunde jag hämta den efter tre dagar. Jag kommer aldrig att tapetsera eller måla över den här bården efter allt besvär jag haft med att få hem den. 


När jag gjorde vid den gamla golvspegeln, som jag fick från en nerlagd gästgivaregård, satte jag fast en bit av bården längst upp. Under årens lopp har det varit en del änglar som speglat sig i den.

23 kommentarer:

  1. Det förstår jag att du aldrig kommer att tapetsera över den bården efter allt det jobbet. Och jag hade inte gjort det ändå, för den är så vacker. Och vad fiffigt att sätta en bit på den fina spegeln. Den gjorde sig verkligen bra där. Men dina äkta änglar är ju så klart allra sötast :)
    Ha en bra torsdag!
    Kram
    Nu ska vi se om jag klarar av verifieringen så kommentaren kommer fram :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar också de "riktiga" änglarna bäst. Är det fortfarande en massa som ska skrivas in på min blogg?

      Radera
  2. En underbar bård! Och två ljuvliga änglar med osynliga vingar dessutom.

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns änglar både med och utan vingar.

      Radera
  3. Jag älskar din änglabård. Även om bårder inte känns lika aktuellt längre, så skulle den fått vara kvar. Inte bara för besväret att få tag i den. Min syster har en bård med violer. Jättefin, den tror jag inte heller de tar bort. I vårt grovkök har jag målat blåklockor som en bård. Den har jag inte heller tröttnat på.
    Käckt att sätta fast bården på spegeln. Och vilka fina bilder du har i spegeln.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spegeln är finast när änglar speglar sig i den.

      Radera
  4. vilken underbar gamla golv spegeln !! älskar den !

    en dålig service på den första tapetaffären, men skönt att man kan välja andra affärer !
    och gör inte det, menar, att måla över bården ! då försvinner ju alla änglar !

    önskar dig en härlig dag, kram !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker om gamla möbler. Det går så bra att blanda det med lite nyare. Änglabårde kommer alltid att vara kvar.

      Radera
  5. Så vackra änglar och få fina barn!
    Sköt om dig och ha fortsatt fina decemberdagar!

    SvaraRadera
  6. Gillar nog mest dina speglande änglar, men min kompis skulle säkert ha satt dit den där änglabården, absolut. Kanske hon har i sovrummet...vet ju inte måste fråga.
    Idag kom det alldeles nya madrasser till sängramen med transportbil så nu kan vi sova kungligt inatt.
    Dom förra madrasserna hade ju träram underst, inte dom här så vi fick köpa ribbåtten till, tänk om den ramlar ned å jag vaknar på golvet....få nog sova snällt inatt.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du sover gott utan några missöden.

      Radera
  7. Oh, du har änglar som blickar ner över dig när du ligger och sover sött! Bårdar var ju väldigt populära ett tag, både längst upp på väggen som du har och även längre ner för att bryta av väggen. Minns att vi bott någonstans med bårdar både här och där. Vi har ju flyttat så oändligt många gånger och oftast har vi fått nöja oss med de väggar som varit, har det varit aktuellt med att få nya tapeter så har det varit ett ganska litet urval att välja bland. Det är ju så när man hyr. Men bara det inte är hiskeliga färger och stora blaffor till mönster så går det mesta bra.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Änglabården kommer alltid att få vara kvar. Vi hade en bård i köket med, men den åkte sin kos nu när vi tapetserade om.

      Radera
  8. Apelsin luktar kanske apelsin - har svårt att avgöra. Väldigt parfymaktigt och tung doft.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får troligtvis aldrig chansen att känna den doften.

      Radera
  9. Dom" riktiga" änglarna är bäst!............................................SV:Det är skönt att koppla av i mysig belysning när man har tränat hårt! Kram!

    SvaraRadera
  10. Den första affären visste uppenbarligen inte vad "customer service" är.
    Trevligt när man får tag på något som man verkligen vill ha.
    Och jag ser att du har änglar både i form av bårdar och människor. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker omge mig med änglar överallt.

      Radera
  11. Lova att aldrig ta bort den bården. Det är skillnad på "affärer" och "affärer". Sedan finns det olika sorters änglar. De som flyger högt och de som sprider glädje här på jorden. Helgkram från Bosse änglaälskare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Änglar kan det aldrig bli för många av.

      Radera
  12. Den där bården har verkligen blivit DU! Du skulle bara ha den och där sitter den nu! Biten på spegeln gör sig alldeles fantastiskt fin. Älskar också änglar och nu har du visat att de finns!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det bra att vara envis och inte ge upp.

      Radera