onsdag 24 december 2014

Lucka 24

Julafton


Idag är det julafton och då är det Tomten som är huvudpersonen. Inte ens jag skulle kunna tänka mig att byta ut tomten mot en ängel en sån här dag. Barnbarnen är spända på vad de ska få i julklapp, och jag är minst lika nyfiken på vad jag ska få från den "hemlige tomten" i år. Jag undrar så vem som drog lappen med mitt namn på och nu har hjälpt Tomten att köpa en julklapp åt mig.


Jag kommer att ta en paus fram t.o.m. nyårshelgen. Tiden med barn och barnbarn måste utnyttjas maximalt. Därför vill jag passa på att önska alla mina bloggvänner 

GOD JUL
och
GOTT NYTT ÅR

och kom ihåg att


varje gång en klocka plingar får en ängel sina vingar

28 kommentarer:

  1. Hoppas ni får några härliga dagar tillsammans nu :)
    Och vi önskar er en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!
    Julkramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli skönt med lite julledigt...även om jag är ledig annars också.

      Radera
  2. Tjusig riktig tomte. Jag förstår att du tar litet bloggpaus, när du har annat för dig.
    Varje gång det klingar? Det trodde jag var SMS. God Jul hos dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Sådana pling räknas också in...men betydelsen är densamma....nya änglavingar. Ha det så skönt i jul.

      Radera
  3. Här stod en kommentar från Anonym, men när jag svarat på ovanstående så försvann den. Om det är jag eller blogspot som är boven i dramat vet jag inte. Jag har alltså inte medvetet raderat den. God Jul till den som skrev.

    SvaraRadera
  4. Det är en hel vetenskap idag att köpa rätt lampor.Bra ide med stearinljus :-) Ha en SKÖN HELG! Kram!

    SvaraRadera
  5. Ha nu en jättefin julhelg med alla de dina! Tack för all fina "luckor".

    SvaraRadera
  6. Önskar dej och de dina en riktigt God Jul!
    Finas mammis

    SvaraRadera
  7. Vilken mysig tomte du har. :)
    Visst skall man ta tillvara tid med familjen. Bloggen finns kvar.
    God fortsättning!

    SvaraRadera
  8. Hej! o god fortsättning på Julen ♥ kanske du läser dina kommentarer även om du är lite blogg skriv ledig :) alltid lika kul med nya påhälsningar..kram Jessica

    SvaraRadera
  9. Önskar er alla fina jul- och nyårsdagar! ;-)

    SvaraRadera
  10. Nu har du det väl bra och njuter av umgänget! En riktigt snygg karl till tomte hade du vaskat fram också. Här hos oss är det full vinter, dessvärre lite väl kallt, -20 men hellre det än regn och rusk.
    God fortsättning på helgerna!

    SvaraRadera
  11. Önskar dig en fin och gemytlig fortsättning på julen.
    Tycker att det är så fint det där, att varje gång en klocka klämtar får en ängel sina vingar ... :)
    Kram

    PS! Något har hänt de senaste dagarna, när det gäller att kommentera hos blogspot-bloggar och använda sig av sitt wordpress-konto. Det har gått bra tidigare, men nu går det plötsligt inte. För några dagar sedan var jag hos en blogspot-vän och gjorde först en kommentar med mitt wordpress angivet. Det gick bra. Sedan skulle jag göra en kommentar på ett annat inlägg hos samma bloggare, och då blev jag tvingad att använda mitt eget blogspot-konto? Från ena stunden till den andra?
    Det har hänt förr, men nu var det ett tag sedan för min del.
    Ville bara tala om det, så du vet om det dyker upp konstigheter ...

    SvaraRadera
  12. God Fortsättning.
    Det gör du rätt i som njuter av familjen
    Jag fick njuta med mitt lilla barnbarnsbarn på julafton
    Ha det så bra så syns vi nästa år med våra bokstäver
    Gott Nytt År
    Kram från Gun-Britt

    SvaraRadera
  13. Härligt att få njuta av barn och barnbarn ett tag och klart du inte hinner blogga under den tiden. Önskar er riktigt fina dagar tillsammans.

    SvaraRadera
  14. Nu är jag tillbaka efter julfirandet ! och med ny energi !
    Jag har tittat på din julkalender här, och dina fina tomtar och änglar och dem gulliga tomtekuddar !!
    Vad energisk du har varit som skrivit så mycket fint !

    Nu önskar jag dig ett riktigt gott slut på år 2014 med en varm kram !!

    SvaraRadera
  15. Gott Nytt År ... Ett fint 2015 önskar jag dig :)

    SvaraRadera
  16. Önskar dig ett gott nytt år..
    Kram Nicki

    SvaraRadera
  17. God fortsättning! Hoppas du fick något fint av tomten.

    Vill önska dig ett Gott nytt år!

    Kram

    SvaraRadera
  18. Förstår att du inte har tid att sitta vid datorn när du har dina barn och barnbarn omkring dig.
    Kram från Ingrid som önskar dig ett Gott Nytt År.

    SvaraRadera
  19. Gott Nytt År önskar Paula i pörtet

    SvaraRadera
  20. önskar dig en god fortsättning Gunnel och
    allt gott till dig på år 2015 med en kram !!

    SvaraRadera
  21. Halloj! Hoppas att allt är bra med dej! Tack för ett bra bloggår 2014 och hoppas på ett lika bra bloggår 2015 Kram!

    SvaraRadera
  22. GOTT NYTT ÅR till dig.
    Hoppas att julen och Nyår blev så där underbart underbar med barnbarnen.
    Här blev det sjukstuga efter jul minsann...klena människor.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera