tisdag 25 februari 2014

Bakvänt Håll


Varför ska en del plagg vara så förbenat svåra att ta på sig? Nu menar jag inte alla de plagg som hänger i garderoben och krymper nåt fruktansvärt. En del kommer man ju inte i ens med skohorn. Nej, det som irriterar mig allra mest för tillfället är BH:n. Vem katten har kommit på att den ska knäppas i ryggen?  Jag är väl för farao ingen akrobat eller bläckfisk med åtta armar som jag kan slingra runt kroppen? Det finns vettiga modeller också som knäpps framtill och det är det mest naturliga. Nu måste jag ta på den bakvänt och knäppa ihop den fram där jag ser var knäppningen är. Sen får jag snurra hela rasket runt midjan, eller det som ska föreställa en midja, så den kommer på rätt håll, och försöka pela in armarna så axelbanden hamnar rätt. Har man sen otur, så går en av hyskorna i knäppningen upp just när man fått allt på plats. Då är det bara att börja om på nytt. Är det konstigt att det tar lång tid för kvinnor att klä sig?

19 kommentarer:

  1. Nej, det är inte ett dugg konstigt att det tar lång tid för kvinnor att klä på sig. Snarare fullt förståeligt, skulle jag vilja säga ;-).

    SvaraRadera
  2. Vi tar på BHn på samma sätt de flesta kvinnor Så nu vet dom varför det tar lång tid att klä sig! ......Svar:Men... enligt FenixMona så blir sommaren varm om vi får en kall mars! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns skönt för varje dag som går och det känns lite varmare.

      Radera
  3. Hahaha, ja.. Det kan man verkligen fråga sig! Jag krånglar precis som du, men har inte ens tänkt att det skulle gå att lösa plättlätt. Märkligt ju, att inte alla BH:ar har knäppning fram!!! Så självklart att det blev komiskt.

    Du skriver väldigt bra! Ville bara säga det. Jag läser oftare än jag kommenterar :)

    Ha en fortsatt fin dag!
    Kram Nina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kanske inte tillräckligt många som har klagat för att det ska löna sig med en ändring. Kul att du gillar min blogg. Jag tittar in hos dig med men jag säger som du att det är inte alltid man kommenterar. Ibland är det kul att bara läsa.

      Radera
  4. Vardagen har många problem. Detta är ett. När man var yngre tog iallafall jag på BH:n "rätt" och knäppte bak. Jag tyckte min mamma var omständig när hon tog på sig som du beskriver. Nu gör jag på samma sätt. Amningsbehåar är väl ofta knäppta fram och kanske finns det andra också. Men det är svårt nog ändå att hitta BH bland de bakknäppta. Vi får nog dras med det.
    Betydligt värre är det att kalorier sitter i garderoben och äter på kläderna så de blir för små.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man är inte lika vig längre nu. Det borde finnas nåt man kunde spruta i garderoberna så kläderna inte krympte.

      Radera
  5. Är det, det ni sysslar med? Tänk vad jag undrat genom alla bekantskaper och år. Vilken tur att mina får hänga fritt. :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ja, du är lycklig du Bosse som slipper jobbet med bakknäppta BH:ar.

      Radera
  6. hahaha - ja du :) jag är en av kanske få som helst inte använder bh
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju inte världens bekvämaste plagg precis.

      Radera
  7. Dagens övning det där. Fast jag läste någonstans att
    man faktiskt borde knäppa bakom ryggen för att vara rädd om plagget.
    Undrar vad som är viktigast - BH:n eller armarna....

    SvaraRadera
  8. Ha,ha: kläderna som krymper nåt fruktansvärt i garderoben, så är det ju! BH:n knäpper jag aldrig upp, kliver i och ur i stället, det tycker jag är lättare.

    SvaraRadera
  9. Jag får postorderkatalog från Åshild som jag för det mesta köper underkläder och baddräkter från. Där finns framknäppta behåar om jag inte minns fel. Annars kanske man kan pröva en amningsbehå - de är ju alltid framknäppta.
    Kram från Ingrid som också vrider och vänder

    SvaraRadera
    Svar
    1. I fortsättningen ska jag bara leta efter framknäppta.

      Radera
  10. Haha... var glad att du har en midja att vrida den runt :) Konstigt med kläder som krymper i garderoben... undrar om jag har det för varmt där?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man skulle kanske hänga in en termometer för att kontrollera.

      Radera