torsdag 9 juni 2011

Regn hos mig


Härligt!!! Det går att andas utan hjälp av syrgas idag. De här sista dagarnas kvava väder har hållit på att knäcka mig. Visst gillar jag sol och värme...men med måtta. Jag vill åtminstone kunna dra ett djupt andetag, och få in frisk luft i lungorna, och inte gå runt och kippa efter andan som en fisk på land. Att bada bastu har jag aldrig gillat. Det känns som man ska kvävas. Där har man ju ändå det valet att öppna dörren och gå därifrån. Nu har det kvittat hur många dörrar jag har öppnat...det har varit bastuluft överallt. Utom i källaren, så klart. Det har blivit många timmar nere i källarvalven. Svalt och skönt. Jag har både bäddsoffa och dusch där nere så ett tag funderade jag på att flytta ner där tillfälligt. Men det är ju det här med maten, förståss. Jag kan klart köpa en extra micro och kaffebryggare och placera där nere...eller så får jag slå en signal till cateringservice på ovanvåningen och beställa mat. Tror jag väljer det sista.

1 kommentar:

  1. Här i Sundsvall har vi inte känt av den värmen. har läst i tidningen och hört dig berätta.
    Det där med cateringservice lät ypperligt. hade jag en källare skulle jag flytta ner på en gång.
    Ha en bra kväll

    SvaraRadera