tisdag 14 juni 2011

Ett klipp


Jag har precis kommit hem från frissan. Visst tyckte jag att mitt hår var lite väl långt nu, men jag anade inte att det behövde kapas så mycket som frisören gjorde. När jag tittade på golvet runt stolen, såg det ut som om hon klippt av en halv lejonman. Och jag som tycker jag har så tunt och visset hår!!! Det är kvar en hel del på knoppen fortfarande, och dessutom i en snygg frisyr. Tänk ändå vad det kan göra mycket för humöret bara genom att ändra frisyr. Man känner sig annorlunda på nåt vis. Åtminstone i ett par dagar tills man har vant sig vid nunan i spegeln. 

Det blåser som bara den ute, så jag stannar nog inomhus idag. Vill ju inte gärna fördärva en perfekt frisyr redan första dagen.

5 kommentarer:

  1. Hejsan Gunnel!

    Visst är det jättehärligt när man får sitta vid frissan och bli lite ompysslad, blir man sedan nöjd med resultatet är det ju toppen.

    Tack för din kommentar hos mig. Klickar du på länken så kan du få läsa om Dårskapen.
    http://blog.stenstugu.com/2010/07/05/pa-forekommen-anledning-2/

    /Ingrid

    SvaraRadera
  2. Ny frisyr piggar alltid upp, jag brukar klippa mitt hår själv. Trots det blir det alltid olika:)

    SvaraRadera
  3. När jag går till frissan blir jag inte sådär helnöjd. Nej, när jag kommer hem så blöter jag håret och rufsar till det i MIN frisyr! Så kommer det att bli nästa vecka också när jag har klipptid. Oavsett vilken frissa jag går till händer samma sak. Håhå jaja.

    Kul att du vill delta i min utlottning!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Så då är du sommar fin!

    Jag klipper själv å denna gång blev det lite för mycket, men det är svalare i nacken!

    Sv....Gröna fingrar, tack men det stämmer inte när jag kan ta dö på garderobsblommor!!
    Men vissa växter är lättare än andra1

    HA en fin kväll!

    SvaraRadera
  5. Grattis till nya frisyren. Det är uppiggande
    Du ska se att håret ser tjockare ut nu när du klippt det kort
    Sov gott

    SvaraRadera