onsdag 15 juni 2011

Fuskare


I alla tider har man hört talas om att brevduvor har en inbyggd kompass, som gör att de alltid hittar hem. Jag läste om en undersökning som hade gjorts vid universitetet i Oxford redan år 2004. Det visade sig att duvorna bara använde sin inbyggda GPS första gången de flög sträckan. Sen följde de stora motorvägar och andra kännetecken som de såg på vägen; t.o.m. rondeller. Flög de runt då kan man undra? Med andra ord så tog de samma väg som rekommenderas i vägkartorna. Sånt är väl ändå fusk!!! Och jag som alltid har varit så imponerad av deras hitta-rätt-förmåga.

Dåligt lokalsinne är det inte bara jag som har. Det måste grassera inom Postväsendet också. Vad är annars förklaringen till att ett brev från Skåne till Stockholm fortfarande är på drift? Jag kan inte sluta tänka på det här förbenade brevet. Visserligen är det mycket indragningar av postkontor och liknande, men jag har inte hört att de dragit in på transporterna också. Har de tro börjat med postdiligens igen? Mitt blodtryck är på topp och mitt humör i botten av allt detta strul.



2 kommentarer:

  1. Ett brev säger så mycket så det vill man att det kommer fram även om det är en räkning. Kanske lantbrevbäraren kört omkull på cykeln och ligger kvar i diket. Du får nog slå en signal till postverket och kolla
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  2. Kanske du trots allt borde ha anlitat brevduva för ditt rekommenderade brev. Man blir så ledsen när posten inte går som den skall. Hoppas det reder opp sej snabbt nu.

    SvaraRadera