torsdag 23 juni 2011

Midsommar i Midsomer


Ett tag funderade jag på om det inte hade varit idé att åka till Midsomer och firat Midsommar där i stället.  Vädret här i södra Sverige har ju verkligen inte varit inbjudande den sista tiden. Bara regn, regn och ännu mera regn! Alla program som visas från Midsomer visar alltid upp ett soligt landskap. Rosorna blommar för fullt, gräsmattorna är gröna och allt andas frid och fröjd. Åtminstone på ytan. Att det händer lite mord då och då verkar inte bekymra invånarna där nåt nämnvärt. De fortsätter att leva sitt liv som vanligt. Och självklart kan de känna sig trygga. Hur många mord som än förekommer, så hittar polisen mördaren inom två timmar. Det måste vara rekord. Med den superstatistiken borde alla polisstyrkor i världen åka på studieresa till Midsomer. 

4 kommentarer:

  1. Där har du en poäng!

    Visst borde vi skicka iväg vår polisledning så att de får lära sig hur man löser ett mord.

    Jag älskar Morden i Midsomer och ser dem så fort jag har tillfälle.

    Ha en Glad Midsommar, även om nu vädret inte är som i Midsomer!

    SvaraRadera
  2. Hoppas på ändring i vädret här med, storm och regn:( Glad midsommar trots höstvädret:)

    SvaraRadera
  3. Pratade med dottern som bor i Nottingham.
    I går var ruggigt värre så hon längtade riktigt till Sverige nu trots vårt sommarväder.
    Skulle varit kul att vara i England ändå.
    Med eller utan mord
    Ha en bra kväll

    SvaraRadera
  4. Hejsan Gunnel !

    Tror Du att Midsomer verkligen finns på riktigt.
    Älskar den serien, med Barnaby och hans fru och Dotter.Fast ibland tror jag de byter ut både frun och dottern.Usch !Nej det ska vara samma skådisar hela serien igenom.

    Sen är det nog för jag varit i England några gånger när jag var ung.Både i London och i Torquay Älskar serien "Hem till gården " med.
    Har aldrig firat Midsommar någon annan stans än i Sverige.

    Kram Marie-Louise (Mi)

    SvaraRadera