torsdag 4 november 2021

Pressfotograf

 

Förr var jag mycket flitigare med att promenera i skogen och kameran fanns alltid med i jackfickan. Det är inte det att jag har tröttnat på det, men jag har besvär med min ena fot, så det blir inte så ofta som jag skulle vilja. Det var så bekvämt att ha ett stort bildbibliotek att välja från. Alltid kom man på något att skriva om bilderna. Jag är glad att jag känner en del fotografer som kan serva mig med bilder nu när jag inte själv är så aktiv. Jag samarbetar med fotografer både i Sverige och utomlands. Rosie är stationerad i Luxemburg och på Gotland har jag Bosse. Han bistår alltid med bilder till min adventskalender.

24 kommentarer:

  1. Goda kontakter och ett gott samarbete ska aldrig underskattas! Jag borde fotografera lite mer känner jag.

    Kram och ha en härlig torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så kul att komma ut i naturen och i regel kan man hitta så många roliga motiv.

      Radera
  2. Tråkigt att din fot inte vill som du.
    Bra att ha fotoleverantörer som ser till att du får vad du behöver :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag rör mig ju på ett väldigt begränsat område, så ibland känner jag att alla bilder redan är tagna och ibland tar det helt enkelt emot. Nej, det blir ingen bild!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker du har stor variation på dina bilder.

      Radera
  4. Detta att man blir begränsad gör helt sitt till. Känner också det ibland. Men himla tur att du har fina vänner som bistår med bilder. Och man måste ju inte heller ha bilder. Sen kan man ju ha dem för att de piggar upp och ta kort på det man har helt nära.
    Jag läser så gärna dina inlägg, både med och utan bilder.
    kram

    SvaraRadera
  5. Gilalr att fota. ibland blir det bra, ibland inte. Men bilder är kul att ha. Din bild är ju superkul! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker Zoés favoritdocka är så söt, fastän hon är väldigt sliten och nästan skallig.

      Radera
  6. Så bra att ha kompisar som kan serva dig med bilder!
    SV,,Bra att du kan resa dig upp fort utan arr bli yr!
    Ha en bra kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Det är kul med kort. Jag tar en hel del, framkallar och sätter in i album. Det blir många på barnbarnen, men jag får inte lägga ut bilder på dem.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr framkallar jag inte så mycket bilder mer.

      Radera
  8. Vilken helt underbar rubrikbild. Love it!
    Nu fotar jag rätt ofta och regelbundet, men precis som du är jag väldigt tacksam för alla mina kompisar som förser mig med bloggfoder, både foton och idéer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försöker själv fota så mycket som möjligt, men ibland blir de inte så bra, och då är det perfekt att få låna.

      Radera
  9. Tur att du kan få lite bilder.. Jag får ofta från min sambo när han får syn på saker ute som han vet att jag skulle tycka om.. Och själv knäpper jag mycket som jag passerar ute sen har jag mängder att välja på.. Men jag använder mycket sällan kameran det blir bara med mobilen numera.. Ha en fin helg nu kram..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag använder hellre kameran än mobilen, men det är väl en vanesak, antar jag.

      Radera
  10. Jobbigt för dig med din fot. Att känna sig begränsad i sitt gående, det är frustrerande. Man vill så mycket ju.
    Fint att du har dina kontakter, sådana är bra att ha.
    Jag har för det mesta min kamera med mig då jag går ut och promenerar och tycker det är roligt att ta bilder, men kameran börjar bli ålderstigen och har sett sina bästa dagar.
    Ha en trevlig helg.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min kamera tar fina bilder. Det beror nog mer på mig när de inte blir så perfekta.

      Radera
  11. Hej Gunnel!! Ja jag vet hur det känns när inte fötterna är helt ok. Samma här för mig, jag har också problem med en fot och promenaderna blir inte så ofta som det skulle behövas. Hur som , jag tycker du alltid lägger upp fina bilder när jag väl, är inne på din blogg,!! Jag försöker igen nu att få meddelande när du skriver ett inlägg, fick det förut men nu är det borta igen!! Ha en fin Alla Helgonshelg nu!! kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra från dig. Det är mycket strul med bloggen nu tycker jag och jag har svart att kommentera hos en del. Mycket irriterande!

      Radera
  12. Trist när foten inte är med på noterna, frugan har samma typ av problem, skogen är ju inte att tänka på.
    Goda kontakter är bra att ha tillgång till.

    Ha en skön fredagskväll nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite väl ojämn mark i skogen för att det ska kännas säkert att gå där.

      Radera