söndag 10 oktober 2021

76-1

 


Jag tänker dra av ett år från min ålder för jag kunde knappt utnyttja förra året.

Det kändes lite snopet att bli så avstängd från mycket man normalt brukar sysselsätta sig med. Jag har klarat mig ifrån att bli smittad och det är klart det viktigaste, men det är en hel del saker jag saknat väldigt mycket, som t.ex. att åka ner och gratulera Zoé som jag gjort sen hon var väldigt liten. Nästa år fyller hon 10 år och det vill hon fira här i Sverige. Det får bli ett hejdundrande kalas. 

25 kommentarer:

  1. Haha! Bra idé! Du kan ju kolla om du behöver byta personnummer också.Kram!

    SvaraRadera
  2. Tänk om man kunde göra som du föreslår!
    Nog är det tråkigt att man blivit snuvad på så mycket under pandemitiden.
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det har varit ett väldigt underligt år.

      Radera
  3. Så trevligt att net vara ensam.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker nästan att man kan dra av två! Hoppas ni kan ta igen och fira rejält när det blir så dags :D

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja egentligen borde man göra det. Det kommer att bli lite fler på kalaset om hon firar det i Sverige.

      Radera
  5. Vilken fantastisk bra idé, jag är med :) Och så klart det ska bli ett hejdundrande kalas!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Tycker som znogge, man borde dra av två, de värsta två åren någonsin.
    Hoppas ni kan få till ett firande nu snart då, mycket att ta igen.

    Ha en fin söndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit lindrigt sagt två annorlunda år.

      Radera
  7. Jag kan bara instämma i kören =)
    Eller tänk om man kunde backa bandet och förhindrat smittan i ett tidigt stadium det känns som om Wuhan inte riktigt ville erkänna smittan först. Ja,ja det är som det är bara att vara tacksam att man klarat sig från att bli sjuk. Ni får fira ordentligt när hon fyller 10. Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ditt förslag är absolut det bästa.

      Radera
  8. 2020-2021 åren som vi vill glömma, och åren som vi inte vill ha igen.
    Hoppas att 2022 blir ett bättre år, kan knappast bli sämre.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas också mycket på nästa år.

      Radera
  9. Du får vara glad över att Zoe kommer till dig!
    SV...Ja man måste ta vara på varje sekund!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli kul att vara med om ett barnkalas igen.

      Radera
  10. Så gulligt att Zoe vill ha födelsedagskalas hos sin mormor. Ett väldigt gott betyg för dig:-) Då är det bara att börja med förberedelserna;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli så kul. Jag älskar kalas.

      Radera
  11. Det blev något fel när jag kommenterade så jag gör ett nytt försök.
    Visst blev det ett annorlunda år, minst sagt.Jag tycker din idé om att dra bort ett år verkar rimlig och ansluter mig gärna till den tanken.
    Jätteroligt att Zoé vill fira med kalas hos dig när hon nu fyller 10 år. Något att verkligen se fram emot.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är en stor tjej nu. Tiden har gått så snabbt.

      Radera
  12. Dra av ett år, det var ingen dum idé.
    Jag känner det nästan som om jag har blivit flera år äldre under den här tiden. Undrar varför jag har den känslan?
    Då blir det ett jättestort kalas för Zoé. Spännande. Förstår att det är trevligt att tänka på och att planera.
    Ha det bra.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man känner sig både piggare och yngre när man får göra kul saker precis när man vill. De här restriktionerna har satt käppar i hjulet för mycket men säkerligen varit nödvändiga.

      Radera
  13. Så bra! Då blev vi plötsligt 75! Visst är det mycket man missat under det gångna året, men man har ju verkligen haft tid för relektion och tankar om både den ena och det andra. Nu får vi ta igen det vi missat, och jag måste faktiskt säga att jag är på god väg. Ska jag fortsätta i den här takten, så kommer jag att känna mig som 77 nästa år!! 😜 Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också mycket jag känner att jag vill ta igen. Det blir en intensiv tid framöver.

      Radera