fredag 26 maj 2017

Jag har landat


Jag har varit på resande fot i två veckor och kom hem igår kväll. Vi flög från Dallas i onsdags kväll fem minuter i tio (Dallastid). Det är detsamma som fem på torsdagmorgonen i Sverige. Tidsskillnaden på sju timmar känns mer nu när vi kommit hem. Visserligen tar det lite tid att anpassa sig när man kommer dit också, men det brukar gå snabbare. Nu vet jag att jag har kanske en vecka framför mig då jag är sömnig på dagen och jättepigg på natten. Tur i oturen är det ju att jag inte måste åka till jobb. Jag har varit med om så mycket kul, och det bästa av allt var givetvis att få träffa min son och hans familj. Nu fick jag för första gången se Hanna i verkligheten och krama om henne. Vilken liten goding! Daniel hade vuxit och var en mycket stolt storebror. Det kommer med all säkerhet dyka upp inlägg från min resa när jag inte känner mig som en zombie längre.

24 kommentarer:

  1. Välkommen hem! Ska bli kul att få läsa och se lite bilder från resan!
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem! Förstår att det har varit två härliga veckor tillsammans med nära och kära. Ser fram emot inlägg från resan.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Välkommen hem!
    Förstår att det blev många pussar och kramar!
    S.. Det finns många duktiga hantverksmänniskor!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det har varit så kul att träffa mina två barnbarn i Dallas som jag träffar minst av alla fyra.

      Radera
  4. Men så underbart att du har fått träffa de dina! Inte samma sak att prata över skype....man vill pussa och krama dem :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tur att skype finns - men inget går ju upp emot möten i verkligheten. Bara att suga på karamellen.... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit två underbara veckor.

      Radera
  6. Men det allra bästa har hänt dig, du har fått ett barnbarn till...
    och så har du fått snusa på det lilla undret.
    Nu kommer du att gå på moln av underbarhet resten av sommaren...
    dina fina barnbarn...

    Ha en underbar sommar hälsar Rantamor som är liiiite blogglat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu får jag leva på minnen ett bra tag. Jag önskar dig med en fin sommar.

      Radera
  7. Välkommen hem igen! Jag kan tänka mig att det tar ett tag att komma in i ordinarie rutiner igen. Så underbart det måste vara att ha fått träffa barn och barnbarn. Nog är det tråkigt när man har dem så långt borta!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer nog aldrig att vänja mig vid att ha dem så långt borta.

      Radera
  8. Så underbart att du varit och träffat sonen med familj, och myst med barnbarnen.
    Välkommen hem till Sverige! //Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag har haft det jätteskönt.

      Radera
  9. Varmt välkommen hem! På två sätt! ;) Just nu är ju den sydsvenska sommaren riktigt varm. Men Dallas kan nog också bjuda på höga temperaturer så du har kanske vant dig lite.
    Förstår att ni haft härliga dagar med era kära. Inget är ju som att träffas IRL. Och träffa lilla Hannah för första gången. Det blir roligt att se dina kommande USA-inlägg när du är tillbaka i "svensktiden" igen.
    Tack och lov dröjer sommaren här, så de utlovade snöflingorna vi (kanske) ska få här i morgon tar jag med ro. Hellre det än +25-30°. Flämt!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag har ju hunnit vänja mig en hel del vid solen, det kan man lugnt säga. När tempen gick en bra bit över 30 tyckte jag inte det riktigt var läge för att vistas ute. Just när är jetlagen inte nådig. Jag får nog använda denna veckan till att komma in i vanliga sovtider.

      Radera
  10. Välkommen hem till värmen och svenska sommaren. Texas lär ju inte ha varit svalare heller, så du är redan invand vid temperaturen antar jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag vänjer mig nog aldrig vid sån extrem värme. Den svenska sommaren är svår att slå.

      Radera
  11. Oh, Dallas. Dottern var au pair där för en del år sedan.
    Jag kan tänka mig att det var en lång stund av lycka att träffa din familj och det nya lilla miraklet. Skönt att kunna hälsa på lite då och då! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även om resan är lång och tråkig, så uppvägs det helt när man kommer fram.

      Radera
  12. Välkommen hem igen! Alltid kul att få läsa vad andra upplever på sina resor. Att få träffa ett nytt litet barnbarn är förstås guldkant i livet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det blir en del barnbarnsresor för vår del. Just nu är det är viktigare än alla sevärdheter i världen.

      Radera