lördag 14 juli 2012

Är det kallt i vattnet?


Jag är en riktig badkruka och hoppar inte gärna i vattnet om det är kallt. Först känner jag efter med tårna om det är behaglig temperatur, innan jag doppar mig. "Vår" koltrast är tydligen likadan. Han doppade visserligen inte tårna utan stjärten.


Temperaturen var tydligen acceptabel, för han hoppade i.


Han doppade sig rejält flera gånger, och skvätte vattnet över sig.


Nej, nu får det vara slutbadat för idag.


Då återstår bara att sätta sig nånstans och bli torr.


18 kommentarer:

  1. Haha =) vilka härliga bilder =) Hoppas du får en underbar morgon. =) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kul med nya läsare. Jag tittar in till dig senare.

      Radera
  2. Godförmiddag!Vika fina bilder du har tagit! Du är så välkommen framåt dan.. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland tar det lite tid att "morna"sig.

      Radera
  3. Vilka fina foto!Jag har också ett fågelbad men det har inte varit populärt i år.....kanske pga allt regn i övrigt här i Göteborg/M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi har haft soligt och fint ett tag nu, och då är fåglarna väldigt sugna på att bada.

      Radera
  4. Jag tror fåglarna är vågligare än både du och jag. Jag kände på vattnet en gång när fåglarana badade här och inte var det varmt. Det ska vara minst 27 grader varmt i vattnet om jag ska gå i. Och det händer aldrig här utan i inomhusbadet och i Hörby där vi ibland är med Elias. Där är det omkring 35 grader. Perfekt till mig.Ha det bra.Kram/Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste erkänna att jag badar väldigt sällan i havet. Det är ju nästan alltid så svinkallt.

      Radera
  5. Vilken härlig bildserie!
    Mycket vackert fågelbad, för att inte tala om hostan som blommar
    Tjusigt!

    Kram
    Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hostan har verkligen brett ut sig i år.

      Radera
  6. Härliga bilder! Tur att det finns nån som vill bada den här sommaren i alla fall.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fåglarna är nog inte så mesiga som vi människor.

      Radera
  7. Nu är Koltrasten Lördagsfin.Vilken rolig en. Jag är inte rädd för lite kallt vatten. Men den här sommaren har det inte blivit många bad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag föredrar bubbelbad om jag ska bada.

      Radera
  8. Fin den är, fågelbadet och tydligen perfekt för gästen. Fin bildserie du lyckats fånga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fågelbadet har blivit väldigt populärt.

      Radera
  9. Kul bilder på badpippi! Och snygg plantering med gräs och funkia vid fågelbadet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hoppas det växer ihop snabbt i rabatten så jag slipper dra upp ogräs stup i kvarten.

      Radera