onsdag 4 maj 2011

Åldersrelaterade intressen


Finns det regler för hur man ska uppföra sig vid en viss ålder? Det är nog snarare förväntningar. Sånt är trams! Var och en har väl rätt att göra som han eller hon själv vill. Bara för att man uppnår en viss ålder får man knappast samma intressen som alla andra jämnåriga, och speciellt inte ifall man aldrig haft gemensamma fritidsintressen tidigare. Därför förstår jag inte kungens uttalande när han fick frågan om han tänkte pensionera sig. Han tänkte inte börja mata duvor än!!!!!!! Jag är pensionär och har ett helt duvslag fullt med brevduvor i trädgården, men jag har ALDRIG matat dem och kommer ALDRIG att göra det heller. Det är min mans hobby och den tilltalar inte mig det minsta. Däremot har han matat duvor sen mer än 35 år tillbaka, så det har absolut inget med åldern att göra. Men kungen menade kanske duvorna i parken? Jag struntar i dem också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar