tisdag 24 maj 2011

70-tal?.....helst inte


Jag ser tillbaka på 70-talet med glädje, för då var jag småbarnsmamma och det är en av de perioder i ens liv som man inte vill vara utan. Det jag däremot inte vill ha tillbaka är 70-talsmodet. Även om jag inte var så överförtjust i allt som var modernt då, så var jag ju tvungen att prova och se vad jag tyckte. Man ska aldrig döma ut nånting innan man övertygat sig om att det är helt fel. Idag förstår jag inte vad jag tänkte på när jag köpte mig ett par platåskor. De var inte sköna att gå med och inte ens snygga, kan jag tycka nu i efterhand. Då använde jag dem trots det ganska flitigt. Inte vet jag hur jag fixade att hålla balansen i dem. Nu är det senaste modet i sommar med sådana här monsterdojor. Kanske i brist på fantasi hos skodesignern. Dessutom har de utsvängda byxbenen plockats fram ur sina gömställen igen. Jag är glad så länge jag slipper se några V-jeans, för det var nog det fulaste som jag har skådat. Men, som sagt, smaken är olika. Modefolket har i varje fall tänkt ett steg längre den här gången, verkar det som. Det är även modernt med stora slokhattar. Så ifall man tar på sina platåskor och vinglar in i en dörrkarm och får en stor blåtira, kan man trots det ge sig ut. Det är bara att trycka ner slokhatten över lockarna och dra ner brättet så inte ansiktet syns.

4 kommentarer:

  1. Har dock inga minnen av att du hade såna här glittriga platådojjor? :-)

    SvaraRadera
  2. Nej, det såg så fel ut med glittriga platådojor när man körde barnvagn på Väla med en baby i vagnen, en 1 1/2-åring som satt ovanpå vagnen och en 4-åring som gick bredvid. Men jag är glad att jag hade en barnvagn att hålla mig i.

    SvaraRadera
  3. Du får ta igen det nu! På med dojjorna och fram med kundvagnen!!!

    SvaraRadera
  4. Låter riskabelt! Då måste det finnas handbroms på kundvagnen så jag inte står på huvudet i köttdisken.

    SvaraRadera