måndag 9 maj 2011

Sirapsmåndag


Varför känns alltid måndagar så sega? Det är ingen skillnad nu mot när jag jobbade. Jag har alltid avskytt måndagar. Det är kanske det som gör att resten av veckan känns helt ok. Man har en dag som man kan reta sig på och skylla alla misstag man gör på den dagen. Praktiskt! Det är ju ganska vanligt att man hör talas om "måndagsexemplar". Det kan gälla bilar eller vad slags produkter som helst.

När jag hämtat Rasmus idag så åkte vi till idrottsplatsen, för han ville träna fotboll. Väl hemma igen var det dags för mellis, men precis när han skulle sätta sig vid bordet så knackade det på dörren. Det var en kompis som ville att han skulle komma ut och leka. Helt plötsligt var han inte sugen på nåt att äta, även om han minuterna innan varit så hungrig att han kunde "äta ett hus". Det blev lek i stället för mellis. Varför händer aldrig det hemma hos mig? Att någon kommer och knackar på min dörr just när jag satt mig vid matbordet, menar jag. Då kanske min aptit också hade försvunnit och jag hade hoppat över en måltid. Måste tipsa mina vänner om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar