lördag 7 maj 2011

En försenad ursäkt


Jag är skyldig min ena dotter en ursäkt. När hon var på språkresa i Frankrike för ca 20 år sedan, så hade en av hennes kompisar fotograferat henne framför Guccis skyltfönster. Fotot var jättebra. Det enda som störde mig var att hon bar en plastkasse i handen. Framför ett Parisiskt modehus!!!!!! Jag tyckte det nästan var som att svära i kyrkan. Men jag har fått tänka om. Det senaste på catwalken nu är röda plastkassar. Alldeles för många "vanliga" människor går omkring med svindyra väskor, så nu finns det inget som skiljer dem från de rika och kända. Hur en plastaccessoar kan ändra på det övergår mitt förstånd. Om man jämför priset på den med märkesväskorna så är den extrembillig. Man behöver bara hosta upp en tusenlapp så blir man ägare till en äkta röd plastkasse. 

Nu ska jag ut och leta upp vilka affärer som har röda kassar, och sen ska jag bara handla där. Får väl bojkotta OJ och City Gross tills de kommit fram till att de måste ändra sin design. Mönstrat är för tillfället ingen trend i modevärlden när det gäller plastväskor. Bara inte affärerna höjer priset på sina kassar sen. 

1 kommentar: