tisdag 10 oktober 2023

Hälsningar från Ängelholm

Äntligen kan jag sitta framför datorn igen. Jag har verkligen saknat detta, men fantasin och skrivarlusten har lyst med sin frånvaro en längre tid. Jag har nu bott i Ängelholm i drygt två veckor och jag stortrivs i min lägenhet, trots att det fortfarande står många ouppackade flyttlådor i samtliga rum. Jag stressar inte med det utan kommer jag på nåt kul jag vill göra så prioriterar jag det i stället.

Det har varit en del tuffa år och speciellt detta året har slagit alla rekord. Det verkade som om allt som kunde gå fel också gjorde det. Jag har mått väldigt dåligt länge och när jag konsulterade doktor Google kom vi fram till att mina symptom var stressrelaterade. Jag hade jättesvårt att andas, huvudvärk, magont och en massa andra konstiga grejer. Minsta lilla motgång klubbade ner mig totalt.

Resan första veckan efter jag flyttat hit så märkte jag en förändring, och det känns bara bättre och bättre för var dag som går. Snart är jag nog som en vanlig Pantertant igen. Ängelholm är en mysig stad med många fina promenadstigar. Tyvärr har ett gammalt diskbråck börjat ge sig till känna så jag får ta hjälp av en krycka när jag ska gå nåt längre. Men jag tror ändå att det bästa är att hålla sig i rörelse. Mitt mål är att promenera runt och fotografera alla broar här i staden, Rönneå flyter ju genom Ängelholm.

Jag bor väldigt centralt. Det tar mig knappt 10 minuter att komma till den stora gågatan i centrum. Jag har tandläkare, läkare, fotvård och frissa inom ca 5 minuters gångavstånd. Idag var jag hos min nya frisör och blev klippt och fick lite färg i håret. Det var nog nån slags energifärg, för jag kände direkt jag kom hem hur pigg jag var och dök genast ner i flyttlådorna.


Tusen tack för alla mail, sms, telefonsamtal och kommentarer under min bloggpus. Det har gjort den här tiden uthärdlig. Det känns riktigt bra att vara tillbaka i bloggvärlden igen.

34 kommentarer:

  1. Åååh så härligt att höra ifrån dig! Varmt välkommen tillbaka! Har tänkt på dig men anat att det varit väldigt mycket med din flytt. Nu blir jag extra glad att höra att du mår bättre och bättre.
    Så härligt att höra att du trivs så bra och har allt du behöver så nära som 5 min. promenadväg. Skönt att kunna plocka upp lite pö om pö ur flyttlådorna. Och du ... håret blev verkligen jättefint!

    Varm kram till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det känns riktigt bra att vara på plats i lägenheten, och den blir väl förhoppningsvis lådfri innan jul.

      Radera
  2. Så trevligt med en hälsning från Ängelholm! Har tänkt mycket på dig de här veckorna och hoppats att snart få läsa dina bloggfunderingar igen. Härligt att flytten är över och att du trivs i din nya bostad. Tror att du inom kort har packat upp alla kartonger och kan börja "boa in" dig på allvar. Jag blir snällt avundsjuk på att du bor så centralt med allt inom kort promenadavstånd. Det låter fantastiskt.
    Var rädd om dig och ha det gott!
    Kram från kyligt norr! (Det var nästan 7 minusgrader här i natt. Burr!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är härligt att kunna gå till allt som jag vill utan att vara beroende av bil. Idag skiner solen hos mig, men dte känns att dte är lite bistert i luften.

      Radera
  3. Det var en glad överraskning att du är tillbaka =) Du är saknad.
    Rätt inställning låt roligheterna gå före flyttlådorna!
    Vilken fin energifärg du fick. Och ang. diskbråcket uppsök en bra sjukgymnast så att du får specifika övningar och kan träna "bort" diskbråcket. Ha nu en riktigt fin tisdag! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag tar allt i min egen takt nu och det känns riktigt bra.

      Radera
  4. Tack för uppdateringen Gunnel! Så fint att läsa att du mår så mycket bättre, ja, förutom diskbråcket då förstås. Det gläder mig att du redan känner dig hemma och trivs i din lägenhet och det är bra att du prioriterar sånt som är roligt - packa upp hinner du säkert.
    Önskar dig allt gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag har ju ingen tidspress länge så det bli lite pauser då och då.

      Radera
  5. Unnderbar läsning - en pantertant är en pantertant - även när hon håller på med annat som livet kräver av tungt och svårt. Hon återhämtar sig - finner tonen, färgar håret, får energi och så bloggar hon igen från hemma i sin nya tillvaro med nära till allt - och till järnvägen 👍🌞
    Ha det så gott kram!

    SvaraRadera
  6. Så roligt att höra att du är på plats nu och att du trivs med din nya tillvaro i Ängelholm. Det är ett stort steg du har tagit och det är väl inte att undra på att du känt dig stressad och inte mått helt bra under den processen.
    Ha en riktigt fin dag och jag ser fram mot att få fortsätta följa din blogg!
    Varm kram!
    /Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Ingrid! Känns så skönt att få återgå till det vardagliga igen.

      Radera
  7. Så roligt att höra att du är på plats och att du trivs bra både i din lägenhet och i Ängelholm. Det är en mysig stad minns jag sedan tiden när min kusin bodde där med sin familj. Klart att det har varit ett jobbigt år med stora förändringar och omställningar vilket självklart påverkat dig negativt. Nu hoppas jag att du kan se framåt igen. Sedan är det helt klart roligare att packa upp i det nya än att städa ut ett stort hus. En sak i taget blir bra och plötsligt så är det klart. Du har ju ingen stress med det. En klippning och lite ny färg piggar alltid upp!

    Kram och ha det gott i nya lägenheten! Skönt att datorn är på plats förresten för snart närmar sig Bosses tävlingar ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ängelholm är en lagom stor stad och väldigt vacker, så det är lätt att trivas här. Det ska bli spännande med lite tävlingar igen. Jag undrar vad han hittat på till denna gången.

      Radera
  8. Hela inlägget andas positivitet. Utom diskbråcket kanske, men den har du ju också en plan kring. Du tar hand om dig själv och gör det som är roligast för stunden. Fortsätt så. Lycka till i den nya lägenheten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är inte lika många måsten mer.

      Radera
  9. SÅ kul att höra från dej! Och att höra att du låter glad och pigg. Visst piggar hårfärgen upp! Du har verkligen fint hår
    Flyttkartonger flyttar inte. Bra att ta lite i taget. Och så gott att bo centralt, nu när det blir mörkt och kallt. Stor kram!//Anna-Lena Grimsås

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det gjorde mycket för humöret med lite ny hårfärg.

      Radera
  10. Härligt att du är här igen Gunnel! Visst är det kul att bo centralt så man kan nå alla aktiviteter i en handvändning. Nu blir det en bra fortsättning på det här året för Pantertanten! Är så glad att du trivs i lägenheten. Det är sååå viktigt! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag är så glad att jag har gångavstånd till det mesta.

      Radera
  11. Så roligt att du är tillbaka och fint att läsa att dina krafter sakta men säkert håller på att komma tillbaka.
    Jag har saknat dig och tittat in här då och då. Men jag visste att du skulle flytta och även att du inte mådde så bra. Och det har ju verkligen varit en tung tid för dig på många olika sätt.
    Så härligt att läsa att du trivs bra i din nya lägenhet och så bra att den ligger så centralt att du lätt kan ta dig dit du vill.
    Tycker det låter fint att lämna uppackningen om roligare saker uppenbarar sig.
    Jag har fortfarande bloggpaus, men livet pausar inte. Och jag läser några bloggar och har glädje av dem.
    Ha det gott.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag tar det lugnt med uppackningen. Det är lite svårt och veta var jag ska ha allt och ibland får jag ändra om på det jag redan placerat.

      Radera
  12. Du har ju varit med om mycket det senaste åren, så det förvånar mig inte att du var nere. Det bästa du kunde göra var att sälja huset och skaffa en lägenhet. Och det var precis vad som skedde. Därmed är största stressen borta.
    Har aldrig varit i Ängelholm, men vet att de har Rögle i SHL - ifall du skulle få lust att titta på en hockeymatch.

    Och precis som du har jag alla "nödvändigheter" inom 5-10 minuters gång-/bilavstånd. Det är absolut det viktigaste i vår ålder tycker jag - att ha läkare mataffärer, apotek och Systembolaget i sin närhet.

    Vilken himla snygg frisyr, både håret och färgen. En riktig boost. Förstår precis vad du menar. Jag brukar gå till frissan var sjunde vecka, annars blir jag sur;-)

    Välkommen tillbaka till Blogglandia!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Rasmus föreslog att jag skulle följa med honom på en Röglematch, så det ska jag göra.

      Radera
  13. Blev så glad över din kommentar hos mig och då förstod jag att du är tillbaka igen. Tack för det!
    Härligt att läsa att du går framgångsstigen och förbättringsvägen. De två kompletterar varandra.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag mår betydigt bättre nu och det känns bra att ha börjat blogga igen.

      Radera
  14. Å vad glad jag blev, både av kommentaren hos mig, och ditt egna inlägg. Jag har verkligen saknat dig. Skönt att det går på rätt håll, och att du nu mår bättre.
    Så fin du blev i håret, fin färg, kan tänka mig att du är fin framifrån också.
    Många varma kramar ifrån Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är väldigt nöjd med både färg och frisyr.

      Radera
  15. Skönt att de stressrelaterade symtomen ger med sig. Bävar för den dag vi lämnar gården, så mycket vi samlat på oss under 35 år på gården. Håret vart snyggt! https://kort.webblogg.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, milda makter vad man samlar på sig. Vi bodde i huset i 50 år och jag har ändå försökt rensa ibland men det märktes inte nu.

      Radera
  16. Härligt att allt gått bra och att det känns bättre för varje dag.
    Det går åt rätt håll, underbart.

    Ha nu en fin onsdagskväll.

    SvaraRadera
  17. Vad skönt att höra att allt är över och att det gick bra.. 👍 Jag önskar dig verkligen all lycka på det nya stället.. Kram Nicki.. ❤️

    SvaraRadera