fredag 16 mars 2018

Jag kan snart starta en kamerabutik


Det har varit ganska lugnt på erbjudandefronten ett tag, men nu har det tagit fart igen. Ett tag var det mobiler och hushållsmaskiner av allehanda slag som jag antingen hade vunnit (även om jag mig veterligt inte deltagit i någon tävling) eller kunde få helt gratis. Misstänksam som jag är så raderade jag alltid de mailen. Efter ett tag fick jag ett ganska syrligt mail, att de fattade inte varför jag inte ville ha varorna.

De sista veckorna har jag fått massvis av erbjudanden om att få hemskickat kameror...helt gratis naturligtvis. Igår kom två mail till. Det ena var så fullt med stavfel så jag höll på att få ett mindre nervsammanbrott. Alla datorer har väl ett stavningsprogram, som man kan ta hjälp av? Det är kanske inte hela världen det här med stavning och grammatik. Det kanske bara är jag som är arbetsskadad? Hur som helst så hamnade mailet i papperskorgen. 

Ett nytt försök att luras upptäckte jag idag. Enligt mailskrivaren så hade de fått en kamera i retur från mig. Den hade jag vunnit i måndags! Vilken tur jag tycks ha haft!!!!!!  Jag fick förståss vara så snäll att betala portot om jag ville att de skulle skicka kameran till mig igen.

 Men jag vill inte vara så snäll.

22 kommentarer:

  1. Nej, ibland är det bra och klokt att glömma snällheten. He he :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Otroligt att en del försöker med så idiotiska fuffens.

      Radera
  2. Dessa tråkiga mailen man får om varor man vunnit.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ingen tur i spel i verkligheten så jag luras inte av fantasimallen. Men visst hade det varit kul att vinna något någon gång.

      Radera
  3. Yvonne Ulla Bengtsson16 mars 2018 kl. 08:56

    Jag har också fått erbjudande
    Ha en bra fredag!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så jobbigt med såna "erbjudanden" :(
    Kram

    SvaraRadera
  5. Något sånt har jag inte varit med om och hoppas att slippa. Stavfelen beror troligtvis på att det är en "maskin" som skriver, automatiskt. Ska då översätta till svenska vilket inte går så bra.
    Förstår att du tröttnar på detta.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var tacksam att du slipper de här mailen.

      Radera
  6. Så de håller på. Tyvärr måste det väl vara några som går på de här "erbjudandena" eftersom de fortsätter med sina bedrägeriförsök.
    Kameror har jag aldrig blivit erbjuden, däremot mobiler.
    Ha en fin fredag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Troligtvis lyckas de lura någon eftersom det fortsätter.

      Radera
  7. Nästan varje dag ligger dessa erbjudande i spamfiltret ... jag har fått både mobiler, löneökning och nytt jobb!
    Ha en fin fredagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Löneökning hade jag inte tackat nej till.

      Radera
  8. Är det mail de skickar? Jag får också mail... men jag öppnar dem aldrig utan raderar dem direkt, så jag vet inte vad de erbjuder. Eller vad jag går miste om...
    Ja, kära nån.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En del hamnar i skräpposten och de bara raderar jag utan att läsa, men tyvärr slinker en del emellan.

      Radera
  9. Men kan de verkligen vinna något på alla dessa mail? Jag förstår det då inte.
    /P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig heller förstått vad de tjänarpå detta.

      Radera
  10. Svar
    1. Det räcker med en kamera för mig.

      Radera
  11. Hur mycket skulle du betala i porto? Otroligt tröttsamt. Just den varianten har jag sluppit ifrån än så länge. Trist trist. Det sorgligaste är att de lyckas. Annars hade de inte hållit på. Det är som ofast de "svaga" människorna, där det fattas något i "hälsan" som fastnar i nätet. Jag blir både ledsen, arg och kan ibland inte låta bli att skratta åt de brister som jag ser i tillvägagångssättet. Men de utvecklas. Problemet för mig är att jag inte tror på NÅGOT. Vilket kommer att sluta med att jag inte betalar en räkning som jag ska betala.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste inte så noga vad portot skulle kosta, för jag var så irriterad. Haha! Jag har också ibland trott att de räkningar jag har fått har varit lurendrejeri. Kanske tur att jag ändå betalade.

      Radera