torsdag 12 augusti 2010

Kryckrace


Jag vaknade i morse av några konstiga ljud. Efter att ha läst så många gånger om att inbrottstjuvar tar sig in i husen även fast ägarna är hemma, så var jag helt övertygad om att nu var det vår tur...eller otur. Jag tittade mig snabbt omkring i sovrummet för att se om jag kunde hitta något att beväpna mig med för att skrämmas. Det enda som fanns till hands var en hårt hoprullad Svensk Damtidning och min just-vaknat-upp-frisyr. Ok, tänkte jag, det får duga.

Då får jag plötsligt syn på min man som kommer linkande med mina kryckor. När han skulle gå ut för att hämta tidningen på morgonen, hade han trampat fel så foten hade vikt sig. Vilken tur att inte jag behöver kryckorna nu! I stället hyr jag ut dem till honom för en billig peng. Nu måste jag fortsätta klara av att gå för egen maskin, annars får vi skaffa tandemkryckor. Men det gäller att försöka se det komiska i allt.

Det stämmer säkert att en optimist har lika ofta fel som en pessimist...men optimisten har roligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar