fredag 9 juli 2010

Pengar, pengar, pengar


För en del år sedan prenumererade jag på månadslotter från två olika lotterier. Jag vann otroligt många gånger. Mest var det småvinster naturligtvis, men en gång vann jag en resa för 5000 kr. Tyvärr hade jag ingen möjlighet att utnyttja presentkortet, så jag satte in en annons på Tradera. Där blev den såld på 10 röda sekunder. Synd jag inte hade fler resor att sälja, för efterfrågan var enorm. Sen helt plötsligt började vinsterna minska allt mer och mer, och då svalnade givetvis mitt intresse, så jag sa upp prenumerationen. För några veckor sen fick jag erbjudande om att köpa lotter igen, och jag tänkte, att jag ger det väl en chans. Lotterna kom för några dagar sedan. När jag kollade vinstplanen upptäckte jag att jag hade vunnit 400kr. Så nu är jag fast igen. Åtminstone så länge jag fortsätter att vinna.

Jag vill bli rik!!!! Tänk vilken frihet det innebär att aldrig behöva bekymra sig om sin ekonomi. Jag kan inte påminna mig att jag hört någon rik person säga, att han eller hon hellre skulle vilja vara fattig. De som säger att man inte blir lyckligare för att man har gott om pengar, är alltid de som inte själv har så mycket av den varan. Hur vet de då detta? Det är möjligt att man inte blir lyckligare för att man är rik, men jag tror inte man blir olyckligare heller. Det kan jag stå ut med.

Så jag fortsätter att hålla tummarna och hoppas på en HÖGVINST!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar