fredag 30 juli 2010

Och regnet det bara öser ner



Ja, vad ska man säga annat än att det nog var välbehövligt. Men en hel dag!!!! Det är inte mycket man kan göra åt det, så det är bara att acceptera. Det finns alltid något man kan göra i sådant här väder. Känner man för att strosa runt i affärer så har vi ju flera stora shoppingcenter på bekvämt avstånd med både restauranger och fik, så man kan tillbringa en hel dag där om man vill. Blir man trött finns ju den möjligheten att gå in på IKEA och provsitta en soffa eller t.o.m. provligga en säng.

Så företagsam har inte jag varit, utan jag har stannat hemma hela dagen. Kändes inte som det var så bråttom att stiga upp idag, när man vaknade till regnsmatter på rutan. Det blev en låååååång frukost då jag hann lusläsa tidningen. Jag fastnade för en artikel om ett nytt förslag från politikerhåll. Förslaget gick ut på att barn till arbetslösa och hemarbetande föräldrar skulle få vara på förskolan 30 tim i veckan. De skulle inte behöva "straffas" för att deras föräldrar inte arbetade utanför hemmet. Hur tänker en person som kläcker ur sig något sådant? Skulle det vara ett straff att få vara hemma hos mamma eller pappa? Det är ju till att idiotförklara dagens föräldrar. Är de inte kapabla att själv ta hand om och uppfostra sina barn? Det tror jag alldeles bestämt att de är! Visst är det så att alla föräldrar inte är lika intresserade av att vara med sina barn, men så har det varit i alla tider, så det är inget nytt. Jag är så gammaldags så jag tror att barn inte tar någon skada av att umgås mycket med sina föräldrar.

Det hade varit ganska skönt att ta en promenad i regnet, men då skulle jag egentligen vilja ha ett kul paraply att fälla upp; ett orange eller ett med en kul text. Jag har sett ett där det stod: Merde, il pleut! (Jäklar, det regnar!) När jag hittar ett sådant paraply ska jag genast köpa det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar