söndag 4 juli 2010

4:e juli


Idag är det USA:s nationaldag. Eftersom min son bor i USA, tycker jag att det nästan är en nödvändighet att jag också firar den dagen. Den 23:e juni var det Luxemburgs nationaldag och jag måste naturligtvis vara solidarisk med min dotter också. Varje land har så många olika helgdagar. Det skulle vara kul att veta hur många vardagar det blev kvar på ett år om man räknade bort alla länders helgdagar. Ännu en sak att sortera in i gruppen onödigt vetande.

Apropå fotboll som nu visas på TV i tid och otid så hörde jag en kul historia. En man skulle tvätta en T-shirt och frågade sin fru:" Vilket program ska jag använda?"
-"Det beror på vad det står på tröjan", svarade frun.
-"Manchester United".

Jag har inget mer att tillägga.

1 kommentar:

  1. Ett tips är att gå in på Wikipedia.se och se vilket land som firar nationaldag, brukar vara nåt att fira varje dag om man vill!

    SvaraRadera