onsdag 23 juni 2010

Tack alla ni som jobbar


Idag kunde jag åka till Hyllinge och handla inför Midsommarhelgen utan att behöva trängas med er. Jag åkte hemifrån tidigt och det var bara att välja var man ville parkera. Inne i affären kunde jag strosa runt i min egen takt utan att bli påkörd på hälarna. Jag har läst att vissa affärer ibland stänger för allmänheten så att kungligheter eller annat VIP-folk kan gå i lugn och ro och shoppa. Nu förstår jag precis hur de känner sig. När jag kom hem var jag fortfarande pigg så jag lastade in varorna och ställde in dem på sin rätta plats med en gång. I stället för att som annars trycka in allt i kylskåp och skafferi så jag kan slänga mig så fort som möjligt på sängen och pusta ut.

Detta är bara en av många fördelar med att vara PENSIONÄR. Ytterligare en bra grej är alla rabatter man får på inträde lite här och var. För att inte tala om rabatten på tåg och färjor. Det jag saknar är flygrabatten. Jag tror det får bli mitt nästa stora projekt; att fixa pensionärsrabatt hos flygbolagen. Antar att det kommer att stöta på motstånd. Men jag är inte helt omedgörlig. Jag kan sträcka mig så långt som till att priset blir samma för alla, men som pensionär åker man alltid 1:a klass.

1 kommentar:

  1. Goa Gunnel : ) Som du beskriver det så är det ju nästan så att man väntar med spänning på att bli pensionär : ) Kram

    SvaraRadera