onsdag 9 juni 2010

Ny mobil



Jag var tvungen att skaffa mig ny mobil eftersom den gamla bara fungerade när den själv ville. Visserligen klarade man sig utan sådana hjälpmedel förr, men nu finns de att tillgå och då ska de så klart användas. I annat fall kunde vi ju lika gärna fortsätta leva som de gjorde på stenåldern. Jag är väldigt bortskämd, för min svärson fixar alla nya prylar till mig. När det gäller datorer så har jag tre vuxna barn jag kan få hjälp av. För min del räcker det bra med att jag kan använda grejorna.

Jag har nu en ny ringsignal. Min favoritkille säger: "Mormor, då e´det telefon!" På jobb stängde jag av mobilen på morgonen för att inte störa under lektionstid. Visst hände det att jag glömde bort det ibland. Men jag har märkt att folk blir inte lika irriterade när mobilen ringer vid olämpliga tillfällen om man har en kul ringsignal.

1 kommentar:

  1. Jag hade en kollega som hade en annorlunda ringsignal...han hade spelat in en snutt från en polisfilm..."Freeze, get down on the floor...!"

    Folk reagerade...och inte alltid med leenden..:-)

    SvaraRadera