måndag 14 juni 2010

Pantertanter



Äntligen har jag hittat en TV-serie jag kan följa. Den heter Pantertanter, och handlar om tre damer och mamman till en av dem. Det går inte att räkna ut hur gamla de är genom att titta på deras utseende....och inte uppförande heller för den delen.

Hur som helst så bor de här fyra damerna tillsammans i en villa. De är väldigt olika till sättet, men tycks trivas bra tillsammans ändå, och verkligen ställa upp för varandra när det gäller. En av dem är karltokig och en annan enormt naiv. Ibland undrar jag om hissen går ända upp på henne. Den tredje damen är väldigt sarkastisk och faktiskt den av dem som verkar mest vettig. Mamman är verkligen originell; en liten vithårig dam som säger och gör precis vad som faller henne in, utan att bry sig ett dyft om vad andra tycker och tänker.

De är väldigt snabba att kommentera varandras liv, och deras humor är helt sanslös. Jag blir glad bara av att titta på programmet och höra deras sjuka kommentarer. När jag blir äldre vill jag bli en "pantertant". Jag VÄGRAR bli gammal och förståndig. Det verkar urtråkigt!

2 kommentarer:

  1. Går den serien fortfarande på TV? Den måste vara 20 år gammal vid det här laget... Fast tanterna är ju rätt tidlösa med sina olika personligheter! :-)

    SvaraRadera
  2. Du hade lätt passat in i gänget med Pantertanter : )

    SvaraRadera