måndag 7 juni 2010

Smaskigt!


Idag hade vi på Fritids vårt sista måndagsmöte före skolavslutningen. För min del var det verkligen sista mötet. För att fira detta bjöd jag på smörgåstårta, som jag hämtat hos min privata smörgåstårteleverantör i Kvidinge. Jag har lyckats förhandla mig till ett bra pris. Vi kör med byteshandel; jag lagar kläder och Ulrika lagar mat.

Idag har det ösregnat precis hela dagen. Det finns nu en megastor vattenpöl på skolgården till glädje för alla elever och fasa för alla föräldrar som får hämta hem dyngsura barn. I alla år har det funnits en magisk koppling mellan barn och vattenpölar som ingen vuxen riktigt förstår. Det forskas och doktoreras i så många konstiga ämnen. Detta fenomen hade väl varit värt att undersöka lite närmare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar