söndag 19 november 2017

Envis som en åsna




Jag gör aldrig samma misstag två gånger. Jag gör dem fem eller sex gånger för att bli helt säker.

Riktigt så nitisk är jag inte, men visst händer det att jag kan göra om samma dumma sak ett par gånger även om jag är säker på att det inte kommer att lyckas. Jag vet inte varför jag försöker övertyga mig själv om att det kan fungera om jag försöker en gång till. Att vara envis är inte bara en fördel. Det kan vara bra att veta när man ska ge upp och acceptera fakta. Jag kanske lär mig det nån gång.

16 kommentarer:

  1. Samma metod = samma resultat. ;) Ungefär så brukar man ju säga. Alla våra egenskaper kan vara både bra och dåliga. Mest beroende på hur vi använder dem. Bäst om pendeln inte slår i botten åt något håll.
    Trevlig hemresa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag ska snart gei mig av till flygplatsen.

      Radera
  2. Vi lär oss av våra misstag men det tar olika lång tid bara...

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  3. Lite envis måste man vara: Vi börjar om igen. Vi ger oss inte. Som Lars Gustafsson alltid sa.

    SvaraRadera
  4. Haha! Det där känner jag igen....jag är precis likadan :D
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl konstigt att man fortsätter när man redan vet vad resultatet blir.

      Radera
  5. Ha det gott på resan! Och gör inga misstag innan du kommer fram :-).
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag klarade mig ifrån misstag den här gången.

      Radera
  6. Känner igen mig. Men, vi ger inte upp, snart så har vi lärt oss, vi också.
    Trevlig flygresa hem.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. haha, ja, bästa att testa en gång till, det kan ju lyckas! :-) Övning ska dessutom ge färdighet, heter det ju. Det bör betyda att efter tillräckligt många misslyckanden så måste det fungera! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där har du en poäng. Naturligtvis måste det bli bra till sist.

      Radera
  8. Du .... jag är också envis som en åsna!
    S....Sviken kärlek gör ont!

    SvaraRadera